ALFA ROMEO TONALE: Με ελληνική αύρα! Οδηγούμε την υβριδική Alfa Romeo Tonale των 160 ίππων, την οποία σχεδίασε ο Έλληνας Αλέξανδρος Λιώκης

 

Του ΓΙΑΝΝΗ-ΜΑΡΙΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
Φωτο: Ι.-Μ.Π.

 

Η ιστορία της αυτοκίνησης έχει να μας επιδείξει σημαντικά παραδείγματα οχημάτων, τα οποία αποτέλεσαν αντικείμενο έμπνευσης σημαντικών Ελλήνων σχεδιαστών, με κορυφαίο, ίσως, το διάσημο ΜΙΝΙ, το Σερ Άλεκ Ισιγόνη.

Ακριβώς 60 χρόνια μετά από εκείνον τον Αύγουστο του 1959, όταν ο Ισιγόνης παρουσίασε το BMC MINI, ένας άλλος Αλέξανδρος, έρχεται για να… ταράξει τα νερά της παγκόσμιας αυτοκίνησης, με ένα από τα πιο όμορφα αυτοκίνητα των τελευταίων ετών.

Ο λόγος για τον Αλέξανδρο Λιώκη, ο οποίος το 2019 στην Έκθεση της Γενεύης παρουσίασε το πρότζεκτ Tonale, ένα πρωτότυπο C-SUV, το οποίο υποσχόταν πως θα αποτελούσε την απαρχή μιας νέα εποχής για την Alfa Romeo.

Έχοντας συμβάλλει στην εξέλιξη των Giulia και Stelvio, ο Λιώκης το 2019 παρουσίασε το δικό του «παιδί», την Tonale. Τα υπόλοιπα είναι… παρόν, καθώς εκείνο το concept car δεν έμεινε στα… σχέδια, αλλά πέρασε έπειτα από μία διετία στην παραγωγή. Και, πλέον, η Tonale κοσμεί τους δρόμους με την πανέμορφη σιλουέτα της και το μοναδικό ταμπεραμέντο της.

Ήρθε η ώρα, λοιπόν, να οδηγήσουμε κι εμείς την Tonale, στην πιο ισχυρή έκδοση που κυκλοφορεί μέχρι στιγμής στους ελληνικούς δρόμους, δηλαδή αυτή με τον κινητήρα των 1,5 λίτρων που αποδίδει 160 ίππους χάρη στο υβριδικό σύστημα που ενσωματώνει.

 

Με έμφαση στην ιστορία της μάρκας

Δεν θα μπορούσαμε να μη σταθούμε κυρίως στην εξωτερική εμφάνιση της Tonale. Oι συμπαγείς διαστάσειςσυνθέτουν τις αρμονικές αναλογίες μιας Αlfa Romeo που συνδέει τη θρυλική κληρονομιά της μάρκας με το μέλλον της.

Τα «3+3» φωτιστικά σώματα τεχνολογίας Full-LED Adaptive Matrix, είναι εμπνευσμένα από την SZ Zagato και το πρωτότυπο Proteo.

 

 

Τα πίσω φωτιστικά σώματα ακολουθούν την ίδια λογική, με μια συνεχή φωτεινή γραμμή που αγκαλιάζει το αμάξωμα και επίσης δημιουργεί μια ξεχωριστή φωτεινή υπογραφή.

Αντίστοιχα, το εσωτερικό είναι εμπνευσμένο από την ιστορία της μάρκας στους αγώνες, με την εστίαση να βρίσκεται στον οδηγό. Το χαρακτηριστικό σχήμα του καλύμματος του πίνακα οργάνων που δίνει την αίσθηση δύο μεγάλων στρογγυλών αναλογικών οργάνων, το τριάκτινο σπορ τιμόνι, τα «paddles» από αλουμίνιο για τις αλλαγές του αυτόματου κιβωτίου και οι στρογγυλοί αεραγωγοί αποτελούν την μοντέρνα εξέλιξη άμεσα αναγνωρίσιμων στοιχείων της Alfa Romeo.

 

Στην εποχή του εξηλεκτρισμού

Η Tonale πέραν από αισθητικά σύγχρονη, ακολουθεί κατά γράμμα τις επιταγές της εποχής και σε μηχανολογικό επίπεδο. Με την Tonale, η μάρκα περνά στην εποχή της εξηλεκτρισμένης κίνησης, καθώς είναι διαθέσιμη τόσο ως mild hybrid όσο και ως plug-in hybrid.

Είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την έκδοση με τον νέο κινητήρα Hybrid VGT των 160 ίππων, ο οποίος φέρει στροβιλοσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας και συνδυάζεται με ένα νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη TCT επτά σχέσεων και έναν ηλεκτροκινητήρα 48V με απόδοση 15 kW και 55 Nm ροπής. Ο συγκεκριμένος ηλεκτροκινητήρας επιτρέπει την κίνηση του αυτοκινήτου ακόμα και όταν ο θερμικός κινητήρας των 1,5 λίτρων είναι εκτός λειτουργίας.

 

 

Επί του πρακτέου, ο κινητήρας αποδεικνύεται επαρκέστατος για τις ανάγκες της Tonale, όμως το κιβώτιο πρακτικά δεν επιτρέπει στο μοτέρ να δείξει σε απόλυτο βαθμό τις αρετές του. Ακόμα και στην επιλογή «Dynamic» στο γνωστό σύστημα «DNA» της Alfa Romeo, η Tonale σού δημιουργεί την αίσθηση ότι διαθέτει ένα τόσο καλό πλαίσιο, ώστε θα μπορούσε κάλλιστα να διαχειριστεί περισσότερη ισχύ. Άλλωστε, η Tonale θα μπορούσε δίχως υπερβολή να χαρακτηρισθεί ως «σημείο αναφοράς» στην κατηγορία της όσον αφορά στη δυναμική οδική συμπεριφορά.

Στον τομέα τον αναρτήσεων, η Tonale χρησιμοποιεί πλήρως ανεξάρτητη ανάρτηση τύπου McPherson σε όλους τους τροχούς.  Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς, ενώ διαθέσιμη είναι και η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση «Dual Stage Valve» με δύο επιλογές λειτουργίας (Comfort, Sport).