Συνέντευξη του Μπάμπη Βελισσάριου, ηθοποιού, τραγουδιστή (τενόρου), μουσικού στο grtraveller
Ο ηθοποιός, τενόρος και μουσικός, Μπάμπης Βελισσάριος μοιράζεται με το grtraveller τις σκέψεις του για τη μεγάλη τιμή που ένιωσε ερμηνεύοντας τον “Ολυμπιόνικο” του Πινδάρου σε απόδοση Γιώργου Χειμωνά κατά την τελετή παράδοσης της Ολυμπιακής Φλόγας στο Καλλιμάρμαρο Παναθηναϊκό Στάδιο, την αγάπη του για τη μουσική, και τις συνεργασίες που καθόρισαν την πορεία του. Επιπλέον, αναπολεί τα πιο όμορφα ταξίδια της ζωής του ανά την υφήλιο καθώς και στον κόσμο της μουσικής.
Ερμηνεύσατε τον “Ολυμπιόνικο” στο Καλλιμάρμαρο Παναθηναϊκό Στάδιο κατά την τελετή παράδοσης της Ολυμπιακής Φλόγας. Τι σημαίνει για εσάς αυτή η εμπειρία και ποια η σημασία που αποδίδετε στην ίδια την τελετή παράδοσης της ολυμπιακής φλόγας;
Πέρασαν αρκετές ημέρες για να συνειδητοποιήσω πόσο τιμητικό είναι να προσφέρω τραγουδώντας σε μια τόσο σπουδαία εκδήλωση για τη χώρα μου και όλον τον κόσμο, σε ένα εμβληματικό στάδιο όπως το Καλλιμάρμαρο. Όταν μου πρότεινε ο Δημήτρης Παπαδημητρίου να τραγουδήσω στην τελετή παράδοσης της Ολυμπιακής φλόγας το πρώτο που σκέφτηκα και του είπα είναι να μου στείλει άμεσα το τραγούδι να ξεκινήσω μελέτη. Δεν είχα συνειδητοποιήσει τη σημαντικότητα της εκδήλωσης, την προβολή ή κάτι άλλο.
“μέσα από τη μουσική έχω τη δυνατότητα να ταξιδεύω στο χρόνο,
στις εποχές που γράφτηκαν τα τραγούδια που ερμηνεύω”
Το μόνο που με ενδιέφερε ήταν να ξεζουμίσω το ποίημα του Πινδάρου σε απόδοση Γιώργου Χειμωνά, να διαβάσω και να μάθω τις νότες του συνθέτη, να φροντίσω και να φορέσω αυτό το υπέροχο τραγούδι στη φωνή και στο σώμα μου. Πρόκειται για ύψιστη τιμή, μια μοναδική στιγμή, ειδικότερα για όσους τη ζήσαμε από κοντά, μια τελετή που προβάλει με τον καλύτερο τρόπο το αθάνατο Ελληνικό πνεύμα.
Τι ήταν αυτό που άναψε τη δική σας “φλόγα” για τη μουσική και για ό,τι έχετε καταφέρει έως σήμερα;
Τα πρώτα βήματα στο τραγούδι και τη μουσική έγιναν σε πολύ νεαρή ηλικία. Κανείς δεν μπορεί να μάθει κάτι αν δεν το γνώριζε από πριν έστω και με λάθος τρόπο. Όλα είναι παρόντα έστω και σε καθεστώς ύπνωσης. Η δική μου φλόγα ωστόσο έλαμψε όταν συνειδητοποίησα ότι ο μοναδικός τρόπος να μετατρέψω το αρχικό μπουσούλημα σε περπάτημα και πολύ αργότερα σε τρέξιμο, είναι η σκληρή, καθημερινή μελέτη, σε βάθος, όταν ένιωσα ότι, για να έχει λόγο κάποιος να με ακούσει πρέπει να αποκτήσω τόσο περιεχόμενο ώστε το ένστικτο των ανθρώπων να αντιλαμβάνεται ότι έχω να πω κάτι σημαντικό.
Ποιες επιλογές και ποιες συνεργασίες καθόρισαν την πορεία σας στον καλλιτεχνικό χώρο;
Οι πρόβες και οι εμφανίσεις σε κάθε σκηνή που με φιλοξένησε, κάθε μουσικός, τραγουδιστής ή ηθοποιός, όλοι οι δάσκαλοί μου στο τραγούδι, την υποκριτική, τη μουσική, αλλά και οι συνθέτες που με καθοδήγησαν, καθόρισαν την καλλιτεχνική μου πορεία. Τα όχι που άκουσα με οδήγησαν να προσπαθώ να γίνομαι καλύτερος, μα περισσότερο από όλα με καθόρισαν οι ευκαιρίες που δεν μου δόθηκαν και όλες οι φορές που απέτυχα μέχρι να πετύχω τους στόχους μου. Θα αναφέρω ενδεικτικά πέντε ονόματα, Βασίλης Διαμαντόπουλος, Βίκυ Μοσχολιού, Μίκης Θεοδωράκης, Εθνική Λυρική Σκηνή, Δημήτρης Παπαδημητρίου.
Ποια ήταν τα ομορφότερα ταξίδια που έχετε κάνει στη ζωή σας και γιατί;
Η μουσική μου έχει δώσει την ευκαιρία να ταξιδέψω σε πολλά όμορφα μέρη στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Από τη Musikverein στη Βιέννη, στο Carnegie Hall της Νέας Υόρκης, στην Κύπρο, στο Παρίσι και ολόκληρη τη Γαλλία, στο αρχαίο θέατρο Επιδαύρου και το αρχαίο θέατρο στο Δίον Πιερίας, στο Παλαιό Φρούριο Κέρκυρας, στο Μέγαρο Γύζη στα Φηρά της Σαντορίνης, στην αγαπημένη μου Κεφαλονιά..
Πιο σημαντικό όμως θεωρώ ότι μέσα από τη μουσική έχω τη δυνατότητα να ταξιδεύω στο χρόνο, στις εποχές που γράφτηκαν τα τραγούδια που ερμηνεύω, από τον λαμπερό κόσμο της όπερας, στα τραγούδια των ποιητών που μελοποίησε ο Μίκης Θεοδωράκης, ο Μάνος Χατζιδάκις, ο Αττίκ και τόσοι σπουδαίοι λαϊκοί και λόγιοι συνθέτες, μέχρι τον Ολυμπιόνικο του Θηβαίου ποιητή της αρχαιότητας Πινδάρου σε μουσική Δημήτρη Παπαδημητρίου.
Μπάμπης Βελισσάριος
Ηθοποιός, τραγουδιστής (τενόρος), μουσικός, γεννήθηκε στην Αθήνα το 1979. Σπούδασε υποκριτική στο θεατρικό εργαστήρι του Βασίλη Διαμαντόπουλου και στη δραματική σχολή Μαίρης Τράγκα Βογιατζή. Έλαβε τα πρώτα του μαθήματα μονωδίας από τον Γιώργο Ζερβάνο και τη Μαρίνα Κρίλοβιτς, ενώ πήρε το δίπλωμα μονωδίας με δάσκαλο τον Γιώργο Σαμαρτζή. Masterclass στη Βιέννη με την Elisabeth Hagedorn. Μετράει ήδη εικοσιτρία (23) χρόνια μόνιμης συνεργασίας με την Εθνική Λυρική σκηνή ως χορωδός αλλά και ως σολίστ ενώ έχει συνεργαστεί με μεγάλα ονόματα του ελληνικού και διεθνούς καλλιτεχνικού χώρου.