NIKOΣ ΧΑΛΚΙΑΔΑΚΗΣ : “ΣΤΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΤΟΥ 2019 ΟΙ ΤΙΜΕΣ ΤΩΝ ΠΑΚΕΤΩΝ ΓΙΑ ΚΡΗΤΗ”

 

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΩΝ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ,
κ. ΝΙΚΟΥ ΧΑΛΚΙΑΔΑΚΗ ΣΤΟ GRTRAVELLER ΚΑΙ ΣΤΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΜΑΝΟΥΣΟΥ

 

Ο πρόεδρος των Ξενοδόχων Ηρακλείου Κρήτης και Δ/νων Σύμβουλος των CACTUS HOTELS, κ. Νίκος Χαλκιαδάκης, μιλά στο grtraveller για την ιδιαίτερη τουριστική χρονιά 2022.

Πώς προβλέπετε ότι θα κινηθούν οι αφίξεις το 2022 σε σχέση με το 2021 και 2019;

Οι αφίξεις του 2022 είναι ικανοποιητικές, σχεδόν ίδιες με εκείνες του 2019. Η σαιζόν ξεκίνησε καλά, η Κρήτη αποτελεί τον νούμερο ένα προορισμό στην Ελλάδα και σε επίπεδο αφίξεων οι οποίες καθημερινά αυξάνονται. Ήδη από τέλος Μαΐου άνοιξαν όλα τα ξενοδοχεία και οι πληρότητες είναι στο 65-70%. Εάν μιλήσουμε καθαρά για αριθμό αφίξεων είμαστε ικανοποιημένοι έως τώρα, αν όμως λάβουμε υπόψη τους εξωγενείς, μη ελεγχόμενους παράγοντες που επηρεάζουν τον τουρισμό τότε θα έχουμε μια ξεκάθαρη εικόνα στον απολογισμό στο τέλος της σαιζόν.

 

Η Κρήτη είναι ο πρώτος προορισμός της χώρας μας σε αφίξεις. Ποιοι πιστεύετε ότι είναι οι παράγοντες που κάνουν την Κρήτη και ειδικότερα το Ηράκλειο έναν τόσο ενδιαφέρον και ελκυστικό προορισμό;

Η Κρήτη είναι ένας ευλογημένος τόπος, γι αυτό δίκαια κατέχει την πρώτη θέση ως δημοφιλής προορισμός της χώρας σε αφίξεις. Οι παράγοντες είναι πολλοί, το κλίμα, η αρμονία του φυσικού τοπίου, η γαστρονομία, η φιλοξενία και η ασφάλεια που έμπρακτα αποδείξαμε τα τελευταία δύο χρόνια είναι οι βασικότεροι λόγοι.

 

Η αύξηση του κόστους της ενέργειας, το οποίο αναμένεται ότι θα επιβαρύνει και τις τιμές των αεροπορικών & ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, πιστεύετε ότι θα επηρεάσει το τουριστικό προϊόν της Κρήτης;

Φυσικά και το επηρεάζει ήδη σε ένα βαθμό. Όλοι έχουμε στρέψει την προσοχή μας στα γεγονότα και στις εξελίξεις σε παγκόσμιο επίπεδο. Ευελπιστούμε ότι δεν θα έχουμε περαιτέρω κλιμάκωση της κρίσης αυτής που καλούμαστε και πάλι να αντιμετωπίσουμε, καθώς ο τουριστικός κλάδος έχει ήδη πληγεί τα τελευταία τέσσερα χρόνια.

 

Ο πόλεμος της Ρωσίας στην Ουκρανία θα μειώσει τον αριθμό των επισκεπτών από αυτές τις αγορές. Έχετε κάνει κινήσεις που θα βοηθήσουν στην προσέλκυση επισκεπτών από άλλες αγορές;

Ο πόλεμος στην Ουκρανία σημαίνει 0% προσέλευση Ουκρανών επισκεπτών αλλά και Ρώσων καθώς έχουν απαγορευτεί οι πτήσεις σε ευρωπαϊκές χώρες. Οι συγκεκριμένοι επισκέπτες αποτελούν το 10% του εισερχόμενου τουρισμού στην Κρήτη. Ήδη, ο κλάδος έχει κάνει κινήσεις και η προσέλκυση επισκεπτών από Γερμανία, Αγγλία, Βέλγιο και Ολλανδία θα αντισταθμίσουν τουλάχιστον το 6%. Επίσης, φέτος θα έχουμε και νέες πτήσεις από Αμπού Ντάμπι και Καζακστάν.

 

Ποιες προβλέπετε ότι θα είναι οι τιμές του τουριστικού προϊόντος στην Κρήτη το 2022 συγκριτικά με το 2021 -2019;

Οι τρέχουσες τιμές είναι αναλογικά ίδιες με τα επίπεδα τιμών του 2019. Τις σαιζόν της πανδημίας προκειμένου να υπάρχει η προσέλκυση επισκεπτών έγιναν προσφορές της τάξης του 15-25%.

 

Σε ποιες αγορές απευθύνεται το κρητικό τουριστικό προϊόν και πόσο ανταγωνιστικό θα είναι το 2022 και η τιμή πώλησης του;

Τα πακέτα είναι ιδιαίτερα ελκυστικά αφού διατηρούνται σταθερές και οι τιμές σε σχέση με το 2019. Η Κρήτη βρίσκεται στην τρίτη θέση των προτιμήσεων των ευρωπαίων επισκεπτών, μετά τη Μαγιόρκα και την Αντάλια.

 

Πιστεύετε ότι η πολιτεία πρέπει να συνδράμει τους επιχειρηματίες του τουρισμού στην Κρήτη, όσον αφορά στο θέμα της αύξησης του κόστους ενέργειας και στην επιβάρυνση που θα έχει στο κρητικό τουριστικό προϊόν;

Φυσικά η πολιτεία πρέπει να συνδράμει. Αν αναλογιστούμε με στοιχεία του 2019, που ήταν μια χρονιά φυσιολογική χωρίς προκλήσεις, ότι η συνολική συμμετοχή του τουρισμού στο ΑΕΠ είναι 21% και στην απασχόληση περίπου 22%, νομίζω ότι η απάντηση είναι εύλογη. Υπολογίζεται ότι για το 2022 η συμμετοχή του τουρισμού στο ΑΕΠ θα υπερβεί το 28%.

 

Ποιες είναι οι προτάσεις σας προς την πολιτεία;

Η πρόταση μου είναι να μην επιβαρυνθεί ο επιχειρηματίας ξενοδόχος όλο το βάρος αυτής της κρίσης. Οι επιχειρηματίες θα επιβαρυνθούν με το κόστος του F&B και του προσωπικού, το οποίο είναι ιδιαίτερα αυξημένο φέτος λόγω της έλλειψης προσωπικού στην αγορά εργασίας. Η πολιτεία να διαχειριστεί και να καλύψει το κόστος ενέργειας.