ΣΤΟ ΝΑΥΠΛΙΟ ΜΕ VOLKSWAGEN POLO 1.0  TSI 95 hp 

του Γιάννη Μάριου Παπαδόπουλου

 

Ψηφιακή αναβάθμιση!

Πρόκειται για ένα από τα πιο «μοσχοπουλημένα» μοντέλα της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Από το 1975 στη ζωή μας, το Volkswagen Polo έχει γίνει συνώνυμο της πρακτικότητας και της ευκολίας στις καθημερινές μετακινήσεις εντός πόλης. Και όχι μόνο!

Πριν από μερικούς μήνες, τοπ παγκόσμιο best seller της Volkswagen πέρασε από το… σχεδιαστήριο του Βόλφσμπουργκ, καθώς η έκτη γενιά που κυκλοφόρησε το 2017, έπρεπε να ανανεωθεί.

Όπερ κι εγένετο. Έτσι δημιουργήθηκε το «νέοPolo» έκτης γενιάς, το οποίο είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε από κοντά ταξιδεύοντας στο Ναύπλιο. Άλλωστε το Polo μπορεί να ξεκίνησε το 1975 ωες αυτοκίνητο πόλης, όμως πλέον είναι μεγαλύτερο σε διαστάσεις ακόμα και από το Golf, κάτι που σημαίνει πως έχει πάψει προ πολλού να είναι ένα «μικρό» αυτοκίνητο μόνο για το κλεινόν άστυ. 

Πόσο διαφορετικό, άραγε;

Πόσο διαφορετικό, όμως, είναι το Polo του 2022; Για πρώτη φορά το γερμανικό best seller διαθέτει το Digital Cockpit, συνδυασμό ψηφιακού πίνακα οργάνων και οθόνης αφής για το σύστημα Infotainment, σε μία ενιαία μονάδα, που μάλιστα ανήκει στον βασικό εξοπλισμό και συνδυάζεται με ένα επανασχεδιασμένο πολυλειτουργικό τιμόνι και συστήματα ενημέρωσης/ψυχαγωγίας νέας γενιάς. 

Διατίθεται με προβολείς IQ.LIGHT LED matrix ενώ στάνταρ είναι τα φωτιστικά σώματα LED εμπρός-πίσω. Σε ένα κρεσέντο τεχνολογικής υπεροχής, για πρώτη φορά μοντέλο της κατηγορίας εξοπλίζεται με σύστημα υποβοήθησης οδηγού όπως το IQ.DRIVE Travel Assist, εξασφαλίζοντας αυτόνομη οδήγηση «Επιπέδου 2», για ταχύτητες έως και 210 χλμ./ώρα. 

Μεγάλο στο… μάτι!

Με μήκος πάνω από 4 μέτρα, πλάτος 1,75 μέτρα και ύψος 1,45 μέτρα, το Polo προσφέρει άφθονους χώρους για πέντε ενήλικες. Παράλληλα, το μεταξόνιο των 2,55 μέτρων εξασφαλίζει γενναιόδωρους εσωτερικούς χώρους και όγκο αποσκευών 351 λίτρων, έναν από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία του. 

Στο εσωτερικό, ακολουθείται η φιλοσοφία του οριζόντιου σχεδιασμού, που χαρίζει αίσθηση πλάτους και ευρυχωρίας. Στον βασικό εξοπλισμό ανήκει το Digital Cockpit, συνδυασμός του ψηφιακού πίνακα οργάνων και της οθόνης αφής για τον χειρισμό του συστήματος Infotainment, σε μία ενιαία, ιδιαίτερα εργονομική μονάδα.

Νέες σχεδιαστικές πινελιές τόσο μπροστά όσο και πίσω, για παράδειγμα σε μάσκα και προφυλακτήρες, σε συνδυασμό με στάνταρ τεχνολογία φωτισμού LED, χαρίζουν στο μοντέλο δυναμισμό και προσωπικότητα. Για πρώτη φορά στο Polo μία λωρίδα LED διατρέχει τη μάσκα του ψυγείου ενώ τα πίσω φωτιστικά σώματα LED έχουν νέο, τρισδιάστατο σχεδιασμό, δυναμικά φλας και ειδικό εφέ κατά το φρενάρισμα. 

Με 95 «ζωντανούς» ίππους

Το Polo της δοκιμής μας ήταν η έκδοση Life, η οποία εφοδιάζεται με το τρικύλινδρουπερτροφοδοτούμενο μοτέρ ενός λίτρου του Group, το οποίο εν προκειμένω αποδίδει 95 ίππουςστις 5.000 σ.α.λ.. Μπορεί να ακούγονται λίγοι, όμως στην πραγματικότητα είναι υπέρ το δέον επαρκείς ώστε να κινούν σβέλτα το Polo στον αυτοκινητόδρομο, χάρη και στην μακριά κλιμάκωση του μηχανικού κιβωτίου πέντε σχέσεων. 

Η ροπή των 175 Nm κάνει την εμφάνισή της στις 1.600 σ.α.λ. και είν αι γεγονός πως η απουσία της πιο χαμηλά είναι αισθητή, ειδικά εάν θέλεις να κάνεις μια προσπέραση και το Polo μεταφέρει τέσσερις ενήλικες και τις αποσκευές τους.

Πάντως οφείλουμε να ομολογήσουμε πως προξενεί απορία η επιλογή της Volkswagen να μην τοποθετήσει κάποιο «εξάρι» κιβώτιο, αν και θα μπορούσε κανείς να βρει ως δικαιολογία το γεγονός ότι με το συγκεκριμένο «πεντάρι» το Polo έκαψε οριακά 6 λίτρα βενζίνης στο ταξίδια Αθήνα-Ναύπλιο μετ’ επιστροφής.

Βρίθει τεχνολογιών

Το νέο Polo συνεχίζει να βασίζεται στην υπερσύγχρονη αρθρωτή εγκάρσια πλατφόρμα (MQB) και πιο συγκεκριμένα στην MQB A0, βελτιστοποιημένη για compact μοντέλα εξασφαλίζοντας εξαιρετικά τεχνικά χαρακτηριστικά ενώ παράλληλα επιτρέπει την υιοθέτηση των πλέον σύγχρονων καινοτόμων τεχνολογιών ασφάλειας και άνεσης. 

Ανάμεσά τους πληθώρα προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού με την ονομασία-ομπρέλα IQ.DRIVE, που εξασφαλίζουν κορυφαία ενεργητική ασφάλεια και άνεση στην οδήγηση. Διαθέσιμα, εκτός του IQ.DRIVE Travel Assist που περιλαμβάνει τα Adaptive Cruise Control και Lane Assistκαι τα Side Assist, Rear Traffic Alert, Front Assist, City Emergency Braking, Park Assist και άλλα, πολλά από αυτά στον βασικό εξοπλισμό. 

Όσο για την τιμή του, ξεκινά από τα 20.550 ευρώ, με την έκδοση Life της δοκιμής μας να κοστίζει 21.200 ευρώ.

Το «Γεράκι της Μάλτας»

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής μας στο Ναύπλιο, ήταν δεμένο ένα από τα μεγαλύτερα ιστιοφόρα του κόσμου, το περιβόητο «Γεράκι της Μάλτας». 

Το «MalteseFalcon», όπως είναι το βρετανικό όνομά με το οποίο έχει νηολογηθεί, είναι ένα πλήρως εξοπλισμένο πλοίο με τεχνολογία DynaRig, το οποίο κατασκευάστηκε από την PeriniNavi στην Τούζλα της Κωνσταντινούπολης και παραδόθηκε από τον πρώτο του ιδιοκτήτη, τον TomPerkins. Είναι ένα από τα πιο πολύπλοκα και μεγαλύτερα ιστιοπλοϊκά σκάφη στον κόσμο με μήκος 88 μέτρα. 

Η γυμνή γάστρα κατασκευάστηκε και καθελκύστηκε τη διετία 1989-1990 από την PeriniNavi στο νεοαποκτηθέν ναυπηγείο της στην Τούζλα της Κωνσταντινούπολης, αλλά δεν βρήκε αγοραστές μετά τον πόλεμο του Κόλπου. Ο TomPerkinsτο 2001 προσέλαβε τους Ολλανδούς σχεδιαστές σκαφών αναψυχής τουDykstraNavalArchitects για να διερευνήσουν το κατά πόσον μπορούσε να κατασκευαστεί ένα σκάφος με τρία ιστία.

Οι τρεις αυτοτελείς περιστρεφόμενοι ιστοί από ανθρακονήματα κατασκευάστηκαν και τοποθετήθηκαν στο σκάφος στις εγκαταστάσεις της PeriniNavi στην Τούζλα υπό την άμεση ευθύνη του Perkins και την επίβλεψη της Insensys, Ltd, μιας βρετανικής εταιρείας που ειδικεύεται σε ανθρακονήματα. Ο KenFreivokh σχεδίασε την εσωτερική διακόσμηση του σκάφους και η PeriniNavi το εξόπλισε.

Κάθε κατάρτι του MalteseFalcon στηρίζει έξι γιάρδες, οι οποίες, σε αντίθεση με ένα συμβατικό τετράγωνο ξάρτι, έχουν ενσωματωμένη κάμψη 12%. Τα δεκαπέντε τετράγωνα πανιά είναι τοποθετημένα μεταξύ των γιάρδων με τέτοιο τρόπο ώστε όταν αναπτύσσονται να μην υπάρχουν κενά μεταξύ τους. 

Τα πανιά αποθηκεύονται στον ιστό και μπορούν να αναπτυχθούν σε 6 λεπτά. Τα πανιά ρυθμίζονται με την περιστροφή των ιστών. Καθώς δεν υπάρχει ξάρτια, τα ιστία και οι γιάρδες μπορούν να περιστρέφονται χωρίς περιορισμό για όλα τα σημεία των πανιών, καθιστώντας το MalteseFalcon ένα ικανό κλιπ για ανεμοπορία.

Το γιοτ κόστισε πάνω από 150 εκατομμύρια δολάρια.