Γ.Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ Ε.Ο.Τ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΦΡΑΓΚΑΚΗΣ : ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΚΑΝΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΜΕ ΣΥΝΕΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ κ. ΔΗΜΗΤΡΗ ΦΡΑΓΚΑΚΗ, ΓΕΝΙΚΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ Ε.Ο.Τ.
ΣΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΣΟΥΡΤΖΗ
 

Την αισιοδοξία του εκφράζει ο κ. Δημήτρης Φραγκάκης, Γενικός Γραμματέας ΕΟΤ, ότι με σίγουρα και σταθερά βήματα, ο ελληνικός τουρισμός θα καταφέρει να α

ντιμετωπίσει τις προκλήσεις του 2022. Μιας χρονιάς που αν και φαίνεται να αποκλιμακώνεται η πανδημία, θα πρέπει να συνεχίσουμε να είμαστε προσεκτικοί καθώς δεν έχει τελειώσει ακόμη, όπως αναφέρει ο Γ.Γ. ΕΟΤ στη συνέντευξη που παραχώρησε στο grtraveller, και “θα χρειαστεί μεγάλη προσοχή από όλους στην τήρηση των μέτρων που θα συνεχίσουν να ισχύουν”.

Ο κ. Φραγκάκης μιλά, επίσης, για τους άμεσους στόχους του ΕΟΤ τη φετινή χρονιά, τις διαφημιστικές καμπάνιες για την προώθηση του χειμερινού τουρισμού και των city-breaks καθώς και για το νέο πλαίσιο των DMO’s.

 

Ποιες είναι κατά τη γνώμη σας οι κυριότερες προκλήσεις για τον ελληνικό τουρισμό τη φετινή χρονιά;

 

Περάσαμε δυο χρονιές ιδιαίτερα δύσκολες για τον τουριστικό κλάδο και συνεχίζουμε με πλάνο και στρατηγική, επειδή και φέτος τα στοιχήματα που έχει να αντιμετωπίσει η Ελλάδα και ο ελληνικός τουρισμός είναι αρκετά και σημαντικά. Είναι γεγονός, ότι η Ελλάδα διαθέτει μια ισχυρή παρακαταθήκη από τη διαχείριση της πανδημίας και του τουρισμού τα δύο προηγούμενα χρόνια, όπου με πλήρη επίγνωση της κατάστασης, αποφασιστικότητα, συνεκτικό σχέδιο και κυρίως συνεργασία, τόσο από την πλευρά της Κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη όσο και από την πλευρά της Αυτοδιοίκησης, των επιχειρήσεων και των θεσμικών φορέων του Τουρισμού, καταφέραμε να διατηρήσουμε την καλή εικόνα της χώρας και τελικά να ενισχύσουμε το brand Ελλάδα στις αγορές του εξωτερικού.

 

Οι άμεσοι στόχοι μας φέτος είναι να ξεκινήσει η σεζόν όσο νωρίτερα γίνεται, να έχουμε πολύ καλύτερα έσοδα για τη χώρα και περισσότερες αφίξεις σε σχέση με το 2021 και να ολοκληρωθεί η σεζόν όσο πιο αργά είναι δυνατόν. Από εκεί και πέρα έχουμε να αντιμετωπίσουμε και τις μεγάλες μακροπρόθεσμες προκλήσεις που είναι μπροστά μας σε τρία πολύ βασικά σημεία στα οποία και επικεντρώνουμε και τις προσπάθειές μας.

 

Πρώτα από όλα είναι η βιωσιμότητα, η προστασία των φυσικών πόρων και του περιβάλλοντος, στοιχεία που είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με την ποιότητα ζωής και τον τουρισμό. Δεύτερη βασική προτεραιότητα δική μας είναι, επίσης, τα έργα και η ενίσχυση των υποδομών, πάντα σε συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση. Οι μαρίνες, τα λιμάνια, οι δρόμοι, οι χερσαίες και θαλάσσιες μεταφορές αλλά και ενεργειακή αναβάθμιση των καταλυμάτων είναι αποφασιστικής σημασίας για την ανάδειξη των τουριστικών προορισμών και την προσέλκυση του ποιοτικού τουρισμού που θέλουμε. Ένα τρίτο πολύ βασικό θέμα είναι το ανθρώπινο δυναμικό και η απασχόληση στον τουρισμό. Δεν νοείται ποιοτική τουριστική υπηρεσία χωρίς το κατάλληλα εκπαιδευμένο και επαρκές προσωπικό. Μέσα στις προτεραιότητές μας στην κυβέρνηση είναι η ενίσχυση της τουριστικής εκπαίδευσης και της απασχόλησης, όπως και τα κίνητρα προς τους νέους εργαζόμενους στον κλάδο. Είμαι αισιόδοξος ότι με σίγουρα και σταθερά βήματα, θα τα καταφέρουμε.

 

Πιστεύετε πως το 2022 θα δούμε υποχώρηση της πανδημίας, σημαίνοντας και την επιστροφή στην κανονικότητα στον κλάδο; 

Η πανδημία φαίνεται να αποκλιμακώνεται το επόμενο διάστημα γι’ αυτό και βλέπετε ότι η κυβέρνηση με πολύ προσεκτικά βήματα προχωρά σε σταδιακή άρση των περιορισμών. Για αυτό και στον ΕΟΤ λανσάραμε δύο καμπάνιες τους τελευταίους τρεις μήνες, ακολουθώντας και το σταδιακό άνοιγμα της οικονομίας και της κοινωνικής ζωής: μια καμπάνια για τον χειμερινό τουρισμό με το σύνθημα «Greece Does Have a Winter» και άλλη μία για το city break και το «Greekend*» η οποία στόχο έχει να τονώσει την ταξιδιωτική κίνηση στις ελληνικές πόλεις.

Οι στύλοι του Ολυμπίου Διός

 

Ξέρουμε, όμως, ότι η πανδημία δεν έχει τελειώσει και θα χρειαστεί μεγάλη προσοχή από όλους στην τήρηση των μέτρων που θα συνεχίσουν να ισχύουν. Ήδη έχει ξεκινήσει, άλλωστε, συζήτηση σχετικά με τα υγειονομικά πρωτόκολλα που θα ισχύσουν την φετινή καλοκαιρινή περίοδο, καθώς και πάλι η ασφάλεια και η υγεία των επισκεπτών θα είναι για εμάς κεντρική προτεραιότητα στον τουρισμό. Άρα λέμε ναι στην επιστροφή στην κανονικότητα του τουρισμού, αλλά με σύνεση και πρόγραμμα.

 

Πού θα πρέπει να εστιάσουν οι ελληνικοί προορισμοί από εδώ και πέρα και πόσο θα βοηθήσει στην ανάπτυξη και προώθησή τους ο πρόσφατος νόμος για τους Οργανισμούς Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού;

Η θεσμοθέτηση των DMO είναι μία πολύ σημαντική πρωτοβουλία του Υπουργείου Τουρισμού που δίνει πλέον τα εργαλεία και τη δομή εκείνη που χρειάζονται οι προορισμοί προκειμένου να βελτιωθούν και να ενδυναμώσουν το προϊόν τους ενόψει του ανταγωνισμού. Η συνεργασία σε τοπικό επίπεδο και η συνένωση δυνάμεων είναι που θα δώσει εκείνη την ώθηση που χρειάζεται ο ελληνικός τουρισμός τα επόμενα χρόνια. Η επένδυση στην αυθεντικότητα, την ξεχωριστή ταυτότητα και η ανάδειξη των συγκριτικών πλεονεκτημάτων κάθε περιοχής θα παίξουν πολύ σημαντικό ρόλο. Ο τουρισμός αλλάζει μετά την πανδημία και η προσαρμογή στα νέα δεδομένα είναι επιτακτική ανάγκη. Και αυτό δεν αφορά μόνο τους «ώριμους» προορισμούς αλλά και τις νέες περιοχές που προστίθενται δυναμικά στον συνολικό τουριστικό χάρτη της Ελλάδας. Οι DMOs θα δώσουν νέα πνοή στον ελληνικό τουρισμό και είμαι βέβαιος ότι μέσα από τις ορθές λειτουργίες και διαδικασίες οι τοπικές κοινωνίες θα έχουν μόνο θετικά αποτελέσματα.