EKO ACROPOLIS RALLY 2022: Η «γιορτή» του μηχανοκίνητου αθλητισμού

 

Του ΓΙΑΝΝΗ-ΜΑΡΙΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ

 

Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι επιστρέφει στην Ελλάδα για το ΕΚΟ Acropolis Rally, τον 10ο γύρο της σεζόν. Γιορτάζοντας 50 χρόνια ιστορίας, το WRC ετοιμάζεται να ζήσει μια από τις σημαντικές στιγμές του την Πέμπτη 8 Σεπτεμβρίου, με τη διεξαγωγή της EKO Super Special Stage @ OAKA, με την οποία θα ξεκινήσει η αγωνιστική δράση στον φετινό αγώνα.

 

Ιδρυτικός γύρος του πρωταθλήματος το 1973, ο αγώνας επανήλθε στο πρόγραμμα του WRC το 2021, με τον αγώνα να διατηρεί στο ακέραιο τον χαρακτήρα του, μιας και οι σκληρές χωμάτινες ειδικές του «Ακρόπολις» δεν συγχωρούν τα λάθη. Κι αυτό σε συνδυασμό με τις υψηλές θερμοκρασίες, τη σκόνη και τα στενά περάσματα με «φυτευτές» πέτρες, αποτελούν μια τρομερή δοκιμασία για τους οδηγούς του WRC και τις ομάδες τους.

Οι πρωτοπόροι του παγκόσμιου πρωταθλήματος Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen κέρδισαν στο Ακρόπολις το 2021 για να ακολουθήσουν θρυλικούς νικητές όπως οι Miki Biasion, Marcus Grönholm, Juha Kankkunen, Sébastien Loeb, Colin McRae, Carlos Sainz, Ari Vatanen. Ξεκινούν τη φετινή διοργάνωση έχοντας τη μεγάλη ευκαιρία το απόγευμα της Κυριακής 11 Σεπτεμβρίου να είναι παγκόσμιοι πρωταθλητές!

Το έργο τους, ωστόσο, μόνον εύκολο δεν θα είναι, καθώς θα «καθαρίζουν» τον δρόμο την Παρασκευή που είναι και η πιο δύσκολη ημέρα του αγώνα. Η Pirelli, ο επίσημος προμηθευτής ελαστικών του WRC, θα παρέχει τα ελαστικά Scorpion KX WRC για όλα τα αυτοκίνητα Rally1 που θα αγωνιστούν στην Ελλάδα.

Η σκληρή γόμα είναι η πρώτη επιλογή και θα χρησιμοποιηθεί αν ο καιρός είναι ζεστός και δίχως βροχή, ενώ η εναλλακτική επιλογή της μαλακής γόμας είναι για υγρές και δροσερές συνθήκες. Οι ομάδες Rally1 μπορούν να χρησιμοποιήσουν το πολύ 28 ελαστικά για τον αγώνα, συμπεριλαμβανομένων τεσσάρων για το Shakedown.

 

Το πρόγραμμα του 2022

Μετά την ΕΚΟ Super Special Stage του Ολυμπιακού Σταδίου το βράδυ της Πέμπτης, τα πληρώματα αναχωρούν από την Αθήνα και διανυκτερεύουν στο Λουτράκι, προκειμένου να βρίσκονται κοντά στις ειδικές του πρωινού σκέλους της Παρασκευής.

Εκτός από τις δύο ειδικές στο Λουτράκι, το πρόγραμμα της Παρασκευής περιλαμβάνει ακόμα τέσσερις ειδικές, το «Χαρβάτι», τη «Δάφνη», τη «Λιβαδειά» και τους περίφημους «Βωξίτες» των 22,97 δύσκολων χιλιομέτρων, για να κλείσει την αγωνιστική δράση της ημέρας. Οι οδηγοί θα έχουν μόνο μια ευκαιρία για τοποθέτηση νέων ελαστικών, μετά την ολοκαίνουργια διαδρομή «Δάφνη», καθώς το πρόγραμμα της Παρασκευής δεν περιλαμβάνει μεσημβρινό service.

Τρεις επαναλαμβανόμενες ειδικές διαδρομές, δυτικά της Λαμίας, αποτελούν το δεύτερο σκέλος του Σαββάτου που είναι και το μεγαλύτερο του ράλι με σχεδόν 150 αγωνιστικά χιλιόμετρα. Το «Περιβόλι», το οποίο φιλοξένησε για τελευταία φορά αγώνα του WRC το 2005, και ο θρυλικός «Ταρζάν» περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα, με τον «Πύργο» των 33,2 χιλιομέτρων να αποτελεί το… κερασάκι στην τούρτα για τους οδηγούς και τους συνοδηγούς.

Το τρίτο και καθοριστικό σκέλος της Κυριακής αποτελείται από την «Ελάτεια-Ρεγγίνι», τμήματα της οποίας δεν έχουν χρησιμοποιηθεί από το 2002, και το «Ελευθεροχώρι», το οποίο, στο δεύτερο πέρασμά του, αποτελεί και την Wolf Power Stage που δίνει μπόνους βαθμούς στους πέντε πρώτους.

Συνολικά το φετινό ΕΚΟ Acropolis Rally περιλαμβάνει 303,30 αγωνιστικά χιλιόμετρα, με τη συνολική απόσταση μαζί με τις απλές διαδρομές να είναι σχεδόν 1.200 χιλιόμετρα!

 

Ο Loeb και οι… άλλοι!

Στο φετινό EKO Acropolis Rally θα συμμετάσχουν συνολικά 69 αυτοκίνητα, μεταξύ των οποίων και 12 της κορυφαίας κατηγορίας Rally1. Οι Kalle Rovanperä – Jonne Halttunen ηγούνται της λίστας συμμετοχών με το Toyota GR Yaris Rally1. Οι Βρετανοί Elfyn Evans – Scott Martin και οι Φινλανδοί Esapekka Lappi – Janne Ferm αποτελούν τα άλλα δύο πληρώματα της εργοστασιακής ομάδας της Toyota, ενώ ο Ιάπωνας Takamoto Katsuta με τον Aaron Johnston θα αγωνιστούν με ένα τέταρτο Toyota GR Yaris Rally1.

 

Οι Εσθονοί Ott Tänak – Martin Järveoja τερμάτισαν δεύτεροι πίσω από τους Rovanperä – Halttunen στο περσινό «Ακρόπολις» και ήρθαν στην Ελλάδα έχοντας κερδίσει τους δύο τελευταίους αγώνες του πρωταθλήματος σε Φινλανδία και Βέλγιο για την Hyundai Shell Mobis World Rally Team. Οι Βέλγοι Thierry Neuville – Martijn Wydaeghe και οι Ισπανοί Dani Sordo – Cándido Carrera θα αγωνιστούν επίσης με Hyundai i20 N Rally1.

 

Ο εννέα φορές πρωταθλητής Sébastien Loeb επιστρέφει έπειτα από δέκα χρόνια στο «Ακρόπολις», αλλά αυτή τη φορά όχι με τον Daniel Elena στο δεξί μπάκετ του Ford Puma Rally1 της M-Sport Ford, αλλά με συνοδηγό τη συμπατριώτισσά του Isabelle Galmiche. Ο Loeb έχει κερδίσει το Ακρόπολις τρεις φορές και πανηγύρισε την πρώτη νίκη της εποχής των αυτοκινήτων Rally1 με υβριδικό κινητήρα, κερδίζοντας το Ράλι Μόντε Κάρλο τον περασμένο Ιανουάριο.

 

 

Άλλα τέσσερα Ford Puma Rally1 θα οδηγηθούν από τους Craig Breen – Paul Nagle, Gus Greensmith – Jonas Andersson, Pierre-Louis Loubet – Vincent Landais και Ιορδάνη Σερδερίδη – Frédéric Miclotte.

Η κατηγορία FIA WRC2 για τα αυτοκίνητα Rally2 περιλαμβάνει εντυπωσιακές 35 συμμετοχές. Ο πρωτοπόρος του πρωταθλήματος Andreas Mikkelsen (Toksport WRT Škoda Fabia Rally2 Evo) πλαισιώνεται στη λίστα συμμετοχών από τους Yohan Rossel (PH Sport Citroën C3 Rally2) και Teemu Suninen (Hyundai Motorsport N Hyundai i20 Rally2). Οι οδηγοί της Toksport WRT, Nikolay Gryazin, Chris Ingram και Emil Lindholm αναμένεται να διεδικήσουν τη νίκη στην κατηγορία με ισάριθμα Skoda Fabia Rally2.

Αρκετοί Έλληνες οδηγοί θα διεκδικήσουν τη νίκη στην κατάταξη των Ελλήνων, όπως ο Λάμπρος Αθανασούλας και ο Μάνος Στεφανής, ο οποίος επιστρέφει έπειτα από 15 χρόνια στο «Ακρόπολις», έχοντας συνοδηγό τον πατέρα του, Κώστα.