EKO ACROPOLIS RALLY 2023… Πρώτη ημέρα, γεμάτη… δράματα!

 

Πρώτη καθαρά αγωνιστική ημέρα, μακριά από την αίγλη της Ακρόπολης και την αύρα της Πλατείας Νερού, και δε χρειάστηκε πολύ ώστε και οι πλέον αμύητοι να καταλάβουν τι εστί ΕΚΟ Acropolis Rally. Για τα περισσότερα πληρώματα η διαδρομή από τα χώματα της Κορινθίας έως τη Φθιώτιδα έμοιαζε με ταξίδι σε θολά νερά, αφού η αισθητή βελτίωση των καιρικών συνθηκών άλλαξε σημαντικά και την κατάσταση των δρόμων. Επικεφαλής της κατάταξης στη Λαμία έφτασε ο περυσινός νικητής του αγώνα, Thierry Neuville, με Hyundai i20 Ν Rally1.

Η πρώτη μέρα του ΕΚΟ Acropolis Rally εξελίχθηκε σε μάχη επιβίωσης σε μικτές συνθήκες. Η ηπειρωτική χώρα «είδε» ήλιο έπειτα από μέρες, ωστόσο οι ειδικές διαδρομές δεν έχουν στεγνώσει. Έτσι, τα πληρώματα που τις προηγούμενες ημέρες πραγματοποίησαν αναγνωρίσεις σε λασπωμένους -στο μεγαλύτερο μέρος του αγώνα- δρόμους, ήδη από το πρωί δεν ήταν σε θέση να γνωρίζουν ποιο είναι το κατάλληλο πέλμα ελαστικών για τις συνθήκες που θα έβρισκαν μπροστά τους.

Ο Thierry Neuville με το Hyundai i20 N Rally1 τέθηκε επικεφαλής από τη 2η ε.δ., αλλά, μην έχοντας χτίσει κάποια διαφορά ασφαλείας, ρίσκαρε το απόγευμα επιλέγοντας τη μαλακή γόμα. O ίδιος αντιμετώπισε ένα πρόβλημα στο σύστημα μετάδοσης, ωστόσο έφτασε στο ΕΚΟ Service Park στη Λαμία 2,8 δλ. μπροστά από τον Sebastien Ogier, με Toyota GR Yaris Rally1. Στη μάχη των δύο αναμένεται να προστεθεί αύριο ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2022, Kalle Rovanpera, ο οποίος ταλαιπωρήθηκε αρκετά, καθώς ήταν αυτός που «άνοιγε» το δρόμο. Αύριο, ωστόσο, θα έχει ευνοϊκή σειρά εκκίνησης, καθώς και σημαντικό αριθμό ελαστικών με μαλακή γόμα στη διάθεσή του.

Τη δική τους μάχη για την τέταρτη θέση δίνουν οι Elfyn Evans και Esapekka Lappi, με Toyota GR Yaris και Hyundai i20 N, αντίστοιχα, με μόλις 1,1 δευτερόλεπτο να τους χωρίζει. Ο Ιάπωνας Takamoto Katsuta με το τέταρτο Toyota GR Yaris προσπαθεί να προσαρμοστεί στις απαιτητικές συνθήκες του αγώνα, κάτι που ισχύει και στην περίπτωση του Dani Sordo, ο οποίος έχασε χρόνο όταν του έσβησε ο κινητήρας του i20 N στην ε.δ. Ελάτεια.

Για το στρατόπεδο της M-Sport Ford η μέρα δεν κύλησε καθόλου καλά, αφού ο Pierre-Louis Loubet αναγκάστηκε να εγκαταλείψει από μηχανικό πρόβλημα χωρίς καν να μπει στην 1η ε.δ., ο Ott Tanak ταλαιπωρήθηκε από την αντλία νερού του δικού του Puma Rally1 στο μεγαλύτερο μέρος της ημέρας, ενώ ο Ιορδάνης Σερδερίδης δεν κατάφερε να προσαρμοστεί στη διαδρομή.

Στην πρώτη θέση ανάμεσα στα ελληνικά πληρώματα βρίσκεται ο Λάμπρος Αθανασούλας με Hyundai i20 N Rally2, ο οποίος, αποφεύγοντας να ρισκάρει, έχει πετύχει να μείνει μακριά από προβλήματα. Άτυχος στάθηκε ο Αλέξανδρος Τσουλόφτας, που εγκατέλειψε από ημιαξόνιο στην 5η ε.δ. και ενώ προηγούνταν στην άτυπη ελληνική κατάταξη.

 

Απείθαρχοι θεατές

Μοναδικό παρατράγουδο σε μια κατά τα άλλα γνήσια ακροπολική ημέρα στάθηκε η απειθαρχία κάποιων θεατών σε θέματα ασφαλείας και η αδιαφορία τους για την τύχη του αγώνα και όλων όσοι βρίσκονται στις περιοχές του, συμπεριφορές που είχαν ως συνέπεια τη διακοπή της ε.δ. Λουτράκι 2, αφού οι ίδιοι στέκονταν σε απαγορευμένες περιοχές.

Σε κάθε περίπτωση, ανάλογες πρακτικές θα αντιμετωπίζονται με τον ίδιο τρόπο, αφού τόσο η διοργάνωση όσο και η Διεθνής Ομοσπονδία δε θα ρισκάρουν την ασφάλεια οποιουδήποτε βρίσκεται στον αγώνα.

 

Το πρόγραμμα του Σαββάτου

7.08       Παύλιανη 1                        24,25 χλμ

8.41       Καρούτες 1                         28,49 χλμ

11.00    Ελευθεροχώρι 1               18,02 χλμ

14.08    Παύλιανη 2                        24,25 χλμ

15.41    Καρούτες 2                         28,49 χλμ

16.00    Ελευθεροχώρι 2               18,02 χλμ