του Γιάννη -Μάριου Παπαδόπουλου
Το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις πέρασε στην ιστορία με τη Hyundai να εξελίσσεται σε μεγάλη πρωταγωνίστρια και με το ραντεβού να ανανεώνεται για τον αγώνα του 2025
Λένε ότι «σύμπτωση επαναλαμβανόμενη, παύει να είναι σύμπτωση». Και το δεύτερο «1-2-3» της Hyundai στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις μέσα σε μία τριετία, ασφαλώς δεν μπορεί να αποτελεί σύμπτωση.
Μόλις δύο χρόνια έπειτα από τον καθολικό θρίαμβό της στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, η Hyundai επέστρεψε δριμύτερη και κατέλαβε το βάθρο. Όπως το 2022, με την ίδια τριάδα πληρωμάτων, αλλά με μία μικρή διαφορά. Πίσω από τους μεγάλους νικητές Thierry Neuville – Martijn Wydaeghe, φέτος τερμάτισαν οι Dani Sordo – Candido Carrera, με τους δεύτερους του 2022, Ott Tanak – Martin Jarveoja να συμπληρώνουν το βάθρο.
Δεύτερη νίκη την τελευταία τριετία στην Ελλάδα για τον Neuville, ο οποίος διεύρυνε τη διαφορά του στην κορυφή της βαθμολογίας.
Μια μικρή αλλαγή, με πολύ μεγάλο αντίκτυπο στη μάχη του Πρωταθλήματος, καθώς οι βαθμοί που πήρε ο Neuville σε συνδυασμό αφενός με την τρίτη θέση του Tanak, αφετέρου με την ατυχία του Ogier στη Wolf Power Stage, όταν εξαιτίας λάθους του ανετράπη το Toyota GR Yaris, φέρνουν τον Βέλγο ακόμα πιο κοντά στον πολυπόθητο πρώτο παγκόσμιο τίτλο της καριέρας του.
Η ιστορική επιτυχία των Hyundai i20 N Rally1 Hybrid ήρθε έπειτα από έναν μαραθώνιο ειδικών διαδρομών, που έφτασε ανθρώπους και μηχανές στα όρια των αντοχών τους και απαίτησε υπομονή, καθαρό μυαλό και χαρακτήρα. Με λίγα λόγια, όλα τα στοιχεία που επέδειξε ο Neuville, ο οποίος τέθηκε επικεφαλής του αγώνα στην 9η ειδική και παρέμεινε εκεί αποφεύγοντας το περιττό ρίσκο, χωρίς να παρεκκλίνει στιγμή από τη στρατηγική και το καλά καταστρωμένο πλάνο του.
Ο Thierry Neuville και ο Martijn Wydaeghe πανηγυρίζουν μαζί με όλη την ομάδα της Hyundai τη νίκη στο φετινό ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις.
Μάχη επιβίωσης
Από την πρώτη ειδική διαδρομή φάνηκε πως το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις θα εξελισσόταν σε μάχη επιβίωσης. Τα μηχανικά προβλήματα και τα κλαταρίσματα ελαστικών χτύπησαν σχεδόν όλα τα πληρώματα, με τις ανακατατάξεις να είναι διαρκείς και τις μάχες να εξελίσσονται πλήρως μέχρι το φινάλε του αγώνα.
Άτυχος στάθηκε ο Adrien Fourmaux, καθώς ενώ ήταν δεύτερος γενικής, έσπασε το μπροστινό δεξί άκρο του Ford Puma έπειτα από επαφή με πέτρα, με συνέπεια να χάσει πολλές θέσεις.
Εκεί, στο δεύτερο «Ελευθεροχώρι», δεν κρίθηκε οριστικά και αμετάκλητα μόνον η τύχη του αγώνα, αλλά σε μεγάλο βαθμό και το φετινό Πρωτάθλημα. Το οδηγικό λάθος στοίχισε στον Sebastien Ogier τη δεύτερη θέση της γενικής κατάταξης και στέρησε πολύτιμους βαθμούς από την Toyota Gazoo Racing στην προσπάθεια διεκδίκησης του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών. Τουλάχιστον, ο Γάλλος οδηγός κατάφερε να φτάσει με το λαβωμένο GR Yaris Rally1 στον τερματισμό, ελαχιστοποιώντας τις απώλειες, αφού, αν και 16ος στην τελική κατάταξη, καρπώθηκε τους βαθμούς της τρίτης θέσης για τις δύο πρώτες ημέρες του αγώνα.
Στην κατηγορία WRC2 ο Sami Pajari με το Toyota GR Yaris Rally2 είχε κλατάρισμα στη Wolf Power Stage, που του στοίχισε 28,5’’, ακριβώς όση και η διαφορά του από τον Robert Virves με το Skoda Fabia RS! Παρ’ ότι οι δύο οδηγοί είχαν ακριβώς τον ίδιο χρόνο έπειτα από 305 χλμ. ειδικών διαδρομών, η νίκη κατοχυρώθηκε, σύμφωνα με τους κανονισμούς του WRC, στον Pajari, καθώς ήταν ταχύτερος στην πρώτη ειδική του αγώνα.
Στην κατηγορία WRC3/JWRC μπορεί νικητής να αναδείχθηκε ο Νorbert Maior, ωστόσο, ο τίτλος στο Πρωτάθλημα των Juniors κατέληξε στον Romet Jürgenson. Με 11 ταχύτερους χρόνους σε 15 ειδικές στην κατηγορία του, ο Armin Kremer με Skoda Fabia RS δεν άφησε κανένα περιθώριο αμφισβήτησης και σημείωσε ακόμα μία νίκη, που τον φέρνει πιο κοντά στον στόχο της κατάκτησης του WRC Masters Cup.
Οι Κορίνθιοι Παναγιώτης Ρουστέμης και Χρήστος Μπακλώρης ήταν οι ταχύτεροι μεταξύ των ελληνικών πληρωμάτων, τερματίζοντας στη 12η θέση της γενικής.
Σε ελληνικό επίπεδο, ο Παναγιώτης Ρουστέμης με Skoda Fabia RS Rally2 ήταν ο ταχύτερος, ολοκληρώνοντας τον αγώνα στη 12η θέση της γενικής κατάταξης. Ακολούθησαν ο Ιορδάνης Σερδερίδης με Ford Puma Rally1 και ο Θέμης Χαλκιάς με Renault Clio Rally3. Στην κατηγορία των δικίνητων αυτοκινήτων, αναδείχθηκε ο Σάββας Λευκαδίτης με Peugeot 208 Rally4.
Δεν έλειψαν τα εντυπωσιακά στιγμιότυπα από τον φετινό αγώνα
Η ΕΚΟ Super Special Stage στον «Σείριο»
Πλατεία Συντάγματος, ΟΑΚΑ, Πλατεία Νερού και φέτος… «Σείριος». Το εγχείρημα μόνον εύκολο δεν ήταν για τους διοργανωτές του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις. Άλλωστε το να «κόψεις» για σχεδόν μία ημέρα τον μισό κεντρικό οδικό άξονα της χώρας, προκειμένου να διεξαχθεί εκεί η υπερειδική του «Ακρόπολις», μόνον εύκολη υπόθεση δεν ήταν.
Ο «Σείριος» αποδείχθηκε αρκετά φιλόξενος για τα πληρώματα, καθώς τα αγωνιστικά συμβάντα ήταν ελάχιστα. Και μάλιστα έπειτα από μία ημέρα πολύ απαιτητική, με περισσότερα από 100 χιλιόμετρα ειδικών διαδρομών και με σχεδόν 600 χιλιόμετρα απλών διαδρομών.
Η εικόνα από τον «Σείριο» έκανε τον γύρο του κόσμου. Θα έλεγε κανείς ότι συνολικά σχολιάστηκε θετικά, αφήνοντας ένα θετικό αποτύπωμα στη συνολική εικόνα του αγώνα. Η EKO Super Special Stage ήταν το highlight μιας πολύ κουραστικής ημέρας και οι 10.000 θεατές που βρέθηκαν εκεί για να παρακολουθήσουν τη δράση, χειροκρότησαν θερμά τα πληρώματα.
Και του… χρόνου!
Η αυλαία έπεσε, λοιπόν! Το πλέον απαιτητικό κι επίπονο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις των τελευταίων ετών, πέρασε στην ιστορία. Ένας αγώνας ο οποίος έδειξε το αδυσώπητο πρόσωπό του στα 70 πληρώματα που ανέβηκαν στη ράμπα της εκκίνησης την Πέμπτη 5 Σεπτεμβρίου, στον περιβάλλοντα χώρο της Πανελλήνιας Έκθεσης Λαμίας, ανήκει πια στο παρελθόν.
Η Hyundai έκανε… κατάληψη στο βάθρο των νικητών, με τους Neuville-Wydaeghe να ανεβαίνουν στο ψηλότερο σκαλί, πλαισωμένοι από τους Sordo-Carrera και Tanak-Jarveoja.
Την απονομή στους νικητές έκανε ο Υπουργός Αθλητισμού, Γιάννης Βρούτσης, ενώ για τους κατασκευαστές το τρόπαιο πήρε η Μαρία Μαργαρίτη.
Το μέλλον, όμως, πλησιάζει γοργά. Η απόφαση του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις του 2025 να διεξαχθεί στην παραδοσιακή «ακροπολική» χρονική περίοδο του Ιουνίου, και δη στο διάστημα από τις 26 έως τις 29 του μήνα, στενεύει αρκετά τα χρονικά περιθώρια για την προετοιμασία του. Κάτι που δεν δείχνει να αγχώνει ιδιαίτερα τους ανθρώπους της Motorsport Greece, καθώς η εμπειρία των προηγουμένων τεσσάρων ετών δείχνει πως όλα μπορούν να γίνουν, και μάλιστα με τον καλύτερο δυνατό τρόπο!
φωτογραφίες : www.acropolisrally.gr