Επιμέλεια: Μαργαρίτα Μανούσου
Το περιοδικό GRtraveller, μέσω της ειδικής του έκδοσης “Conscious Voyager“, αφιερωμένης σε αυτήν τη σημαντική έκθεση, επισκέφθηκε την ΙΤΒ Berlin 2025 και μίλησε με εκθέτες και επισκέπτες στο Ελληνικό περίπτερο του ΕΟΤ. Η έκθεση ήταν γεμάτη ζωντάνια από την πρώτη κιόλας ημέρα, ενώ το Ελληνικό περίπτερο έσφυζε από επισκέπτες και εκθέτες, δημιουργώντας ένα εξαιρετικά θετικό κλίμα.
Οι συνεργάτες του GRtraveller, η Δημοσιογράφος και Διευθύντρια Ανάπτυξης, Μαργαρίτα Μανούσου και η Συνιδρύτρια και Διευθύντρια Στρατηγικής και Περιεχομένου, Λίλιαν Ψύλλα, μίλησαν με πολλούς εκθέτες, καταγράφοντας τις απόψεις τους τόσο για την πορεία του ελληνικού τουριστικού προϊόντος το 2024 όσο και για τις προβλέψεις για το 2025. Παράλληλα, συζητήθηκαν οι στρατηγικές ανάπτυξης ενός βιώσιμου τουριστικού προϊόντος.
Τα videos των συνεντεύξεων θα ανεβαίνουν διαδοχικά στα Social Media μας, εντός της τρέχουσας εβδομάδας.
ΕΟΤ – Ανδρέας Φιορεντίνος
Ο κ. Ανδρέας Φιορεντίνος, Γ.Γ. ΕΟΤ, τόνισε ότι η βιώσιμη ανάπτυξη αποτελεί βασικό στόχο του Υπουργείου Τουρισμού και του ΕΟΤ. Χαρακτηριστικά ανέφερε πως το Υπουργείο στοχεύει στη σύνδεση του πρωτογενούς τομέα με τον τουρισμό και τη μεταποίηση, ενώ προχωρά στη θέσπιση ενός νέου συστήματος κατάταξης ξενοδοχείων με βάση τα κριτήρια βιωσιμότητας.
DMC MTS Globe – Θεόδωρος Μυλωνάκης
O κ. Θεόδωρος Μυλωνάκης, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του ομίλου, ο οποίος δραστηριοποιείται σε 21 χώρες παγκοσμίως, μίλησε στο grtraveller για το ελληνικό τουριστικό προϊόν. Το 2024, όπως είπε χαρακτηριστικά, ήταν η καλύτερη χρονιά για την Ελλάδα αλλά και για τον όμιλο MTS, ο οποίος προσφέρει όλες τις τουριστικές υπηρεσίες και είναι η μεγαλύτερη B2B εταιρεία παροχής υπηρεσιών DMC και Ξενοδοχείου παγκοσμίως, συνεργαζόμενος με 180 Tour Operators. Σημείωσε, μάλιστα, ότι η εταιρεία έχει 12 εκατομμύρια πελάτες για το 2024 και προβλέπει ανάπτυξη 15% για το 2025. Έχει ήδη ξεκινήσει νέους προορισμούς, όπως η Σρι Λάνκα, οι Μαλδίβες, ο Μαυρίκιος, το Ομάν κ.ά. Δραστηριοποιείται, επίσης, στη Β. Αμερική και στο Μεξικό, ενώ προσφέρει ταξιδιωτικά πακέτα σε όλη τη Νότια Αμερική, στον Ινδικό Ωκεανό και στα Ενωμένα Αραβικά Εμιράτα.
Ο κ. Μυλωνάκης υπογράμμισε ότι, μετά τον κορωνοϊό, έχει παρατηρηθεί πως ο κόσμος έχει θέσει το τουριστικό προϊόν στις πρώτες του προτεραιότητες και θα επιλέξει διακοπές αντί για την αγορά υλικών αγαθών.
Σημείωσε, επίσης, ότι οι τιμές έχουν ανέβει αρκετά και ότι όλη η αγορά θα πρέπει να προσέξει την τιμολογιακή πολιτική τα επόμενα χρόνια, ώστε να συνεχίσουν οι πελάτες να ταξιδεύουν.
Όσον αφορά στον Συνεδριακό Τουρισμό, για τον οποίο ο όμιλος διαθέτει ειδικό τμήμα, είπε ότι το γεγονός πως έχουν σταματήσει τα μεγάλα συνέδρια και έχουν δώσει τη θέση τους σε περισσότερα μικρότερα, δίνει τη δυνατότητα στις χώρες που τα φιλοξενούν να προσφέρουν περισσότερες και καλύτερες υπηρεσίες, φέρνοντας σε πιο άμεση επαφή τους συνέδρους με τη χώρα φιλοξενίας. Αναφέρθηκε, μάλιστα, στις πολύ καλές υπηρεσίες που προσφέρει ο HAPCO για το ελληνικό συνεδριακό προϊόν.
Metaxa Hospitality Group – Ανδρέας Μεταξάς
Ο κ. Ανδρέας Μεταξάς είναι ο Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου των 5* ξενοδοχείων στο Ηράκλειο Κρήτης και στη Σαντορίνη.
Όπως είπε ο κ. Μεταξάς, το 2024 ήταν μια εξαιρετική χρονιά, ειδικά για τα ξενοδοχεία της Κρήτης αλλά και της Σαντορίνης. Στην ερώτηση του grtraveller για το κεντρικό θέμα του περιοδικού, που είναι η βιωσιμότητα, ο κ. Μεταξάς ανέφερε ότι από το 1983, που εργάζεται ο ίδιος στα ξενοδοχεία του ομίλου, η βιωσιμότητα αποτέλεσε πρωταρχικό στοιχείο της φιλοσοφίας ανάπτυξης. Όπως χαρακτηριστικά σημείωσε: «Η βιωσιμότητα είναι MUST, όπως λέμε και στην Κρήτη». Οι πελάτες, αλλά και οι Tour Operators, είναι ιδιαίτερα ευαίσθητοι στον τρόπο που επιχειρεί ένας προορισμός ή ένα ξενοδοχείο σε θέματα βιωσιμότητας. Πρόσθεσε ότι πρόκειται πλέον για νόμο στη λειτουργία των ξενοδοχείων και του προορισμού.
HHOTELS Collection – Γιάννης Χατζηλαζάρου
Ο κ. Γιάννης Χατζηλαζάρου, ο ιδρυτής του ομίλου, ξεκίνησε το πρώτο ξενοδοχείο το 1993 στο Κιοτάρι της Ρόδου. Σήμερα, ο όμιλος αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες και σοβαρότερες παρουσίες ξενοδοχειακών ομίλων στο νησί.
Το 2024 ήταν μια εξαιρετική χρονιά για τα ξενοδοχεία του ομίλου, καθώς και για τη Ρόδο γενικότερα. Πολλά είναι και τα θετικά μηνύματα από τις προκρατήσεις για το 2025.
Στην ερώτηση της Μαργαρίτας Μανούσου για το που οφείλεται η σταθερή θετική πορεία και η μεγάλη επιτυχία των ξενοδοχείων του ομίλου, ο κ. Χατζηλαζάρου είπε: «Όπως θα δεις τον πελάτη, θα σε δει και αυτός. Εμείς από την αρχή της λειτουργίας των ξενοδοχείων μας υιοθετήσαμε τη φιλοσοφία ότι θέλουμε ο πελάτης να φύγει ευχαριστημένος».
Cretan Holidays – Κώστας Μαρκάκης
Ο κ. Κώστας Μαρκάκης είναι ο Διευθύνων Σύμβουλος της Cretan Holidays, που δραστηριοποιείται στον Τουρισμό τα τελευταία 50 χρόνια και αποτελεί σημείο αναφοράς για την πορεία του κρητικού τουριστικού προϊόντος και όχι μόνο.
Όπως είπε στο grtraveller, σήμερα είναι προϋπόθεση για τη σωστή και αποτελεσματική επιχειρηματική δραστηριότητα στον Τουρισμό η πιστοποιημένη λειτουργία με κριτήρια βιωσιμότητας. Τώρα που η εταιρεία δραστηριοποιείται και στο χώρο των ξενοδοχείων, πέρα από τη χρήση εναλλακτικών μορφών ενέργειας, που εδώ και χρόνια έχει υιοθετήσει στη λειτουργία της η Cretan Holidays, στα ξενοδοχεία υιοθετούν από την αρχή της λειτουργίας τους βιώσιμους τρόπους χρήσης και διαχείρισης του νερού, ώστε να μην γίνεται σπατάλη και να αξιοποιείται σωστά. Όπως άλλωστε είπε και ο ίδιος: «Στο άμεσο μέλλον θα είναι πολύ σημαντικό κριτήριο για την επιλογή προορισμού αλλά και ξενοδοχείου η πολιτική βιωσιμότητας του επιχειρείν».
CACTUS HOTELS – Νίκος Χαλκιαδάκης
Ο Διευθύνων Σύμβουλος των Cactus Hotels, κ. Νίκος Χαλκιαδάκης, είπε στο grtraveller ότι το 2024 ήταν εξαιρετική χρονιά, με πολύ σημαντικό αριθμό Γερμανών επισκεπτών και, όπως φαίνεται από τις προκρατήσεις, το 2025 θα είναι επίσης μια πολύ καλή χρονιά.
Όσον αφορά στο μεγάλο θέμα της βιωσιμότητας του τουριστικού προϊόντος, όπως χαρακτηριστικά είπε, είναι ξεκάθαρο ότι θα αποτελέσει πρωταρχικό ζήτημα στη λειτουργία των ξενοδοχείων. Σημείωσε, μάλιστα, ότι πρέπει άμεσα να υιοθετηθούν βιώσιμες πολιτικές, διότι διαφορετικά θα υπάρξουν προβλήματα. Έφερε ως παράδειγμα τα απορρίμματα, τα οποία θα αποτελέσουν σοβαρό ζήτημα για τα ξενοδοχεία με το νέο σύστημα που θα υιοθετηθεί στο μέλλον, «πληρώνεις ανάλογα με τα απορρίμματα που παράγεις και πετάς». Υπογράμμισε ότι ήδη στο Δήμο Χερσονήσου έχει ξεκινήσει μελέτη για τη διαχείριση των απορριμμάτων.
ZANTE PARK HOTELS – Χριστίνα Τετράδη
Η κα Χριστίνα Τετράδη, Διευθύνουσα Σύμβουλος του ομίλου, αλλά και Αντιπρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος και Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Λαγανά Ζακύνθου, είπε στο grtraveller ότι τα σημερινά πολύ καλά αποτελέσματα τόσο του 2024, που ήταν η καλύτερη χρονιά ως σήμερα, όσο και τα θετικά που αναμένονται για το 2025 οφείλονται στο γεγονός ότι η Ελλάδα βγήκε πολύ θετικά από την επιδημία του κορωνοϊού. Αυτό ήρθε ως αποτέλεσμα της κοινής προσπάθειας που έγινε από την πολιτεία, τους επιχειρηματίες και την κοινωνία. Η Ελλάδα ήταν η πρώτη χώρα που άνοιξε τουριστικά και μάλιστα με ασφάλεια, αποτελώντας παράδειγμα και για άλλες τουριστικές αγορές.
Όσον αφορά στο ελληνικό τουριστικό προϊόν σήμερα, όπως είπε χαρακτηριστικά, το πιο σημαντικό είναι οι υποδομές, οι οποίες πρέπει να λειτουργούν σωστά πρώτα από όλα για τους μόνιμους κατοίκους κάθε περιοχής και βέβαια για τους επισκέπτες – περιηγητές.
Aquila Hotels – Δημήτρης Τσούνης
Ο κ. Δημήτρης Τσούνης, Managing Director των Aquila Hotels, είπε ότι το 2024 ήταν μια εξαιρετική χρονιά. Όσον αφορά στην ερώτηση του grtraveller για τη βιωσιμότητα, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, τα Aquila είχαν ανέκαθεν τα ζητήματα της βιωσιμότητας σε πρώτη προτεραιότητα. Άλλωστε, η παραλία του ξενοδοχείου Rithymna είναι εδώ και 40 χρόνια παραλία ωοτοκίας της χελώνας Caretta-Caretta.
Μια άλλη πολιτική που εφαρμόζουν τα ξενοδοχεία Aquila είναι το “No Waste”. Παροτρύνουν τους πελάτες να επισκέπτονται πολλές φορές τους μπουφέδες, ώστε να παίρνουν κάθε φορά ό,τι θέλουν να δοκιμάσουν, χωρίς να γεμίζουν τα πιάτα τους με φαγητά που θα πεταχτούν.
Θεωρεί ότι η μεγάλη ανάγκη για το μέλλον του ελληνικού Τουριστικού προϊόντος είναι η εκπαίδευση. Είναι απαραίτητο να υπάρξουν σωστά εκπαιδευμένοι εργαζόμενοι, για να ικανοποιούν τις ανάγκες των θέσεων εργασίας ενός τουριστικού προϊόντος υψηλών προδιαγραφών.
Aldemar Hotels – Αλέξανδρος Αγγελόπουλος
Ο κ. Αλέξανδρος Αγγελόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου, είπε ότι το 2024 ήταν χρονιά-ρεκόρ για τα ξενοδοχεία του ομίλου στην Κρήτη και στην Πελοπόννησο. Όσον αφορά στο θέμα της βιωσιμότητας, μίλησε πολύ συγκεκριμένα. Όπως ανέφερε, η κοινωνία πρέπει να είναι «συμπαίκτης» στην ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος, ενώ οι εγχώριες δυνάμεις πρέπει να ενωθούν για ένα βιώσιμο τουριστικό προϊόν.
«Δεν πρέπει να βιάζεται ποτέ το φυσικό περιβάλλον», τόνισε χαρακτηριστικά. Όπως ενημέρωσε, ο όμιλος Aldemar αποχώρησε από την Κρήτη, με στόχο τη μεγαλύτερη ανάπτυξή του στην Πελοπόννησο, δημιουργώντας ακόμα δύο ξενοδοχεία στην Ηλεία, καθώς και 600 βιώσιμες κατοικίες με γεωθερμία επιφάνειας.
Επέλεξαν την Ηλεία διότι διαθέτει εξαιρετικό δείκτη φέρουσας ικανότητας ως προορισμός, ωραίες παραλίες, ήλιο, πολύ καλή αγροτική παραγωγή, ενώ υπάρχει και αρκετός κόσμος για να καλύψει, ύστερα από εκπαίδευση, τις ανάγκες για προσωπικό στα ξενοδοχεία.
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ & ΘΡΑΚΗΣ – Παναγιώτης Αρχοντής
Ο κ. Παναγιώτης Αρχοντής, Θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού, μίλησε για την όμορφη περιοχή που εκπροσωπεί, η οποία δέχεται κυρίως οδικούς επισκέπτες από βαλκανικές χώρες.
Η ελληνική αγορά, που τους ενδιαφέρει πολύ, επισκέπτεται την περιοχή, ιδιαίτερα την Αλεξανδρούπολη, η οποία έχει γίνει προορισμός City Break, και την Πάτμο, ειδικά την καλοκαιρινή περίοδο τον Αύγουστο.
Βρίσκονται σε όλες τις τουριστικές εκθέσεις, με στόχο να κάνουν γνωστή την Ανατολική Μακεδονία στις ευρωπαϊκές αγορές και να προσελκύσουν τουρίστες σε αυτήν την όμορφη περιφέρεια.
CAPSIS HOTELS – Μανώλης Μανούσος
Ο κ. Μανώλης Μανούσος, Σύμβουλος Διοίκησης του ομίλου CAPSIS και ιδιοκτήτης της εταιρίας διαχείρησης και συμβούλων τουριστικών επιχειρήσεων FULL HOUSE HOSPITALITY SOLUTIONS, είπε στο grtraveller ότι το 2024 ήταν μια πολύ καλή χρονιά τόσο για το ξενοδοχείο της Κρήτης όσο και για τα ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης. Τα μηνύματα για το 2025 είναι πολύ θετικά.
Όσον αφορά στη βιωσιμότητα του τουριστικού προϊόντος, ο κ. Μανούσος σημειώνει ότι δεν αρκεί να είναι οι επισκέπτες ευαισθητοποιημένοι, αλλά πρέπει να είναι και οι επιχειρηματίες, οι οποίοι οφείλουν να επιχειρούν με κριτήριο και τη βιωσιμότητα.
Σε σχέση με το σημαντικό θέμα της έλλειψης προσωπικού, υπογράμμισε ότι είναι σημαντικό, στο βαθμό που είναι δυνατό, να αξιοποιούνται Έλληνες εργαζόμενοι, οι οποίοι έχουν την κουλτούρα της φιλοξενίας στο αίμα τους, διότι είναι δύσκολο να γίνει κτήμα σε εργαζόμενους από τρίτες χώρες.
Προς την πολιτεία θεωρεί σημαντικό να υπογραμμιστούν οι ανάγκες βελτίωσης των υποδομών. Ειδικά για την Κρήτη, που είναι ο πρώτος τουριστικός προορισμός της Ελλάδας, είναι απαραίτητο να φτιαχτεί το συντομότερο ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ), τόσο για να αποφευχθούν τα ατυχήματα που συμβαίνουν κάθε χρόνο (πολλά εκ των οποίων είναι θανατηφόρα), όσο και για να εξυπηρετούνται οι ανάγκες μετακίνησης των ταξιδιωτών, ειδικά με την έναρξη λειτουργίας του νέου αεροδρομίου, που έχει ανακοινωθεί για το 2027.
STELLA HOTELS COLLECTION – Δημήτρης Τζιράκης
O κ. Δημήτρης Τζιράκης, Managing Director του ομίλου, είπε στο grtraveller ότι το 2024 ήταν μια πολύ καλή χρονιά και το ίδιο αναμένεται να ισχύσει για το 2025, εφόσον δεν θα υπάρξουν απρόοπτες καταστάσεις. Οι πελάτες των ξενοδοχείων του ομίλου προέρχονται από την αγγλική, γερμανική, βελγική, ολλανδική και γαλλική αγορά, που, όπως σημείωσε, μπορούν να ανταποκριθούν σε υψηλότερου κόστους υπηρεσίες (Average Daily Rate).
Όσον αφορά στη βιωσιμότητα, σημείωσε ότι απαιτούνται πολλές προσπάθειες και, αναφερόμενος στην έναρξη λειτουργίας του νέου αεροδρομίου, υπογράμμισε ότι η Κρήτη θα είναι πλέον προορισμός παγκόσμιου ενδιαφέροντος, διότι το νέο αεροδρόμιο θα καλύπτει πρόσβαση στο νησί από πάρα πολλές χώρες.
ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ – ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΡΟΔΟΥ – Γιώργος Τόππος
Ο κ. Γιώργος Τόππος, μιλώντας για τη Ρόδο, αναφέρθηκε στην ανάγκη βελτίωσης των υποδομών στο νησί, ώστε να υπάρξει μια ισορροπημένη εικόνα με τον ιδιωτικό τομέα. Τα ξενοδοχεία, όπως είπε, είναι σε γενικές γραμμές πολύ υψηλών προδιαγραφών και δεν είναι καλό για το τουριστικό προϊόν της Ρόδου να βγαίνουν οι επισκέπτες από τα ξενοδοχεία και να αντιμετωπίζουν προβλήματα στο οδικό δίκτυο ή να συναντούν σκουπίδια κ.λπ.
ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΡΟΔΟΥ – Αναστάσιος Κωνσταντάρος
Ο κ. Αναστάσιος Κωνσταντάρος, Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού, είπε στο grtraveller ότι η Ρόδος πήγε πολύ καλά και βρίσκεται σε διαρκή ανάπτυξη. Ειδικά μετά τις φωτιές, δόθηκε η καλύτερη εικόνα τόσο για το πώς ανταποκρίθηκαν οι επιχειρηματίες όσο και η κοινωνία, και ο προορισμός θεωρείται όμορφος και ασφαλής.
Η τοπική οικονομία θα πρέπει να λειτουργεί ανταποδοτικά, ώστε να υπάρχει επάρκεια χρημάτων για όλες τις δράσεις που απαιτούνται στην προώθηση του προορισμού, οι οποίες είναι απαραίτητες για τη θετική προοπτική ανάπτυξης του τουριστικού προϊόντος.
Πρέπει να υπάρχει ανταποδοτικότητα και στα τέλη που επιβάλλονται από την πολιτεία, ώστε να καλύπτονται οι ανάγκες της κάθε περιοχής σε έργα υποδομών και να αντιμετωπίζονται προβλήματα που προξενούνται από τα κλιματικά φαινόμενα (πυρκαγιές, πλημμύρες κ.λπ.).
HOWDEN INSURANCE BROKERS – Αριστείδης Ατσαλάκης
Ο κ. Αριστείδης Ατσαλάκης, Hospitality Solutions Manager του ομίλου, στην ερώτηση του grtraveller: «Τι θέλει η αλεπού στο παζάρι;» – δηλαδή τι προσφέρει μια εταιρεία ασφαλιστικών υπηρεσιών στον ξενοδοχειακό κλάδο – εξήγησε ότι οι ξενοδόχοι όλο και περισσότερο κατανοούν την ανάγκη ασφάλισης των ξενοδοχείων και των υπηρεσιών τους σε όλα τα επίπεδα. Σήμερα, μάλιστα, ο όμιλος, που εκπροσωπεί σχεδόν όλο το φάσμα των ασφαλιστικών εταιρειών, καλύπτει περίπου 350 ξενοδοχεία σε όλη την Ελλάδα.
Η εταιρεία εξετάζει κάθε ξενοδοχείο και προτείνει τα προγράμματα που μπορούν να καλύψουν όλες τις ανάγκες της επιχείρησης, αλλά και των επισκεπτών. Με αυτόν τον τρόπο, δίνει τη δυνατότητα στην επιχείρηση να μπορεί να λειτουργήσει όποια δυσκολία κι αν προκύψει στην πορεία.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΞΕΝΟΔΟΧΩΝ – Γιάννης Χατζής
Ο κ. Γιάννης Χατζής, Πρόεδρος της ΠΟΞ και ξενοδόχος στη Ρόδο, μίλησε στο grtraveller για το πολύ σημαντικό έργο που υλοποιήθηκε πρόσφατα με τη σύμβαση εργασίας των εργαζομένων του ξενοδοχειακού κλάδου. Όπως είπε, δεν οικειοποιείται αυτήν την επιτυχία, διότι είναι ένα έργο που έχει ξεκινήσει εδώ και πολλά χρόνια, αλλά νιώθουν όλοι υπερήφανοι που κάθονται στο ίδιο τραπέζι με τους εργαζόμενους και υπογράφουν τη σύμβαση.
Όσον αφορά στην τουριστική ανάπτυξη της Ρόδου, αναφέρθηκε στη διψήφια αύξηση που υπήρξε το 2024, η οποία οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο ρεσιτάλ ανθρωπιάς που επέδειξε όλη η κοινωνία – επιχειρηματίες και πολίτες – κατά την περίοδο των πυρκαγιών το 2022. Αυτό πήρε μεγάλη θετική δημοσιότητα και λειτούργησε πολύ θετικά για το τουριστικό προϊόν.
Σε σχέση με τη βιωσιμότητα του τουριστικού προϊόντος, επεσήμανε ότι όλοι θέλουν βιώσιμα ξενοδοχεία, αλλά δεν έχουν διάθεση να πληρώσουν ακριβότερα για αυτό. Χρειάζεται μελέτη, ώστε να υιοθετηθούν σωστές πολιτικές και δράσεις.
DMC ΚΥΝΟΥΡΙΑΣ – Γιώργος Αλεξάνδρου
Ο κ. Γιώργος Αλεξάνδρου, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, είπε ότι το 2024 ήταν μια καλή χρονιά. Σημείωσε ότι τα μεγάλα προβλήματα στην περιοχή όπου δραστηριοποιείται είναι οι ελλείψεις στις ξενοδοχειακές υποδομές, που χρειάζονται ανακαινίσεις για να μπορούν να προσφέρουν ανταγωνιστικές υπηρεσίες.
Είναι πολύ σημαντικό ότι υπάρχει το Αναρριχητικό Πάρκο Λεωνιδίου στην περιοχή, το οποίο προσελκύει επισκέπτες 7 μήνες τον χρόνο. Επίσης, δραστηριότητες όπως Καγιάκ και SUP προσφέρονται στον Τυρό και στο Άστρος.
Βρίσκονται στην έκθεση ITB με στόχο να κάνουν γνωστή την περιοχή της Κυνουρίας στην ευρωπαϊκή αγορά και να προσελκύσουν επισκέπτες από αυτές τις αγορές. Σημείωσε ότι τα μεγάλα εμπόδια στην περαιτέρω ανάπτυξη της περιοχής είναι το οδικό δίκτυο, αλλά και προβλήματα στην παροχή ενέργειας, με υπερφορτώσεις που μπορούν να αφήσουν περιοχές χωρίς ρεύμα για 4-5 ώρες.
Συνοψίζοντας…
Η ΙΤΒ 2025 ανέδειξε τη βιωσιμότητα ως σημαντικό άξονα ανάπτυξης για τον ελληνικό τουρισμό. Η συνδυαστική ανάγκη για προσεκτική τιμολογιακή πολιτική, αναβάθμιση των υποδομών και στρατηγικές βιώσιμης ανάπτυξης είναι πιο επιτακτική από ποτέ. Η Ελλάδα συνεχίζει να αποτελεί κορυφαίο τουριστικό προορισμό, με δυναμική εξέλιξης και υψηλές προσδοκίες για το μέλλον του τουρισμού το 2025.
Μείνετε συντονισμένοι στο GRtraveller για περισσότερα insights από την ΙΤΒ Berlin!
Ανακαλύψτε το τεύχος μας «Conscious Voyager», αφιερωμένο στην έκθεση ITB Berlin 2025 εδώ
Ακούστε την επιμελημένη λίστα αναπαραγωγής μας στο Spotify εδώ
Ακούστε τα GRtraveller podcasts μας εδώ
Ακολουθήστε μας:
Instagram | Facebook | TikTok | LinkedIn | Youtube
#ConsciousVoyager #GRtraveller