Η Υπουργός Τουρισμού στο 10ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών

Η στρατηγική για τη βιώσιμη ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού στο 10ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών

Στο πλαίσιο του 10ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών, η Υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη συνομίλησε με τον κ. Tyler Brûlé, Πρόεδρο και Διευθυντή Σύνταξης του παγκόσμιου brand Monocle, αναδεικνύοντας τη στρατηγική του Υπουργείου για τη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη της Ελλάδας.

Η Υπουργός αναφέρθηκε στη συνεργασία του Υπουργείου και του ΕΟΤ με το Monocle, η οποία εντάσσεται στη γενικότερη προσπάθεια προβολής της Ελλάδας ως πολυθεματικού προορισμού, που προσφέρει εμπειρίες όλο το χρόνο, τόσο μέσα από έντυπα όσο και ψηφιακά μέσα.

Τόνισε ότι στόχος είναι η βιώσιμη ανάπτυξη του τουρισμού, με ενίσχυση της ανθεκτικότητας και της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. Η στρατηγική περιλαμβάνει την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και την καλύτερη κατανομή των επισκεπτών σε όλες τις περιφέρειες της χώρας.

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στον επανασχεδιασμό του επίσημου portal visitgreece.gr και στις νέες ψηφιακές πλατφόρμες για την ανάδειξη ειδικών μορφών τουρισμού, όπως ο αγροτουρισμός, η γαστρονομία, ο ορεινός, ο ιαματικός και ο καταδυτικός τουρισμός. «Θέλουμε οι επισκέπτες να έχουν εύκολη πρόσβαση σε χρήσιμες πληροφορίες, τόσο κατά τον σχεδιασμό όσο και κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους», υπογράμμισε.

Η κα Κεφαλογιάννη επεσήμανε ότι την τελευταία δεκαετία έχει σημειωθεί σημαντική αναβάθμιση του ξενοδοχειακού τομέα, με εντυπωσιακή αύξηση των πεντάστερων μονάδων, ως αποτέλεσμα και της δημιουργίας της υπηρεσίας one stop shop για τουριστικές επενδύσεις. Παράλληλα, παρουσιάστηκε και το νέο σύστημα κατάταξης ξενοδοχείων βάσει του περιβαλλοντικού τους αποτυπώματος.

Αναφερόμενη στο νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου, επισήμανε τη σημασία της αναβάθμισης των τουριστικών και γενικών υποδομών, ενώ εξήρε τον ρόλο των περιφερειακών αεροδρομίων και της ενίσχυσης της αεροπορικής συνδεσιμότητας για την ενίσχυση της τουριστικής κίνησης όλο το χρόνο.

Σχετικά με την εξωστρέφεια, η Υπουργός έδωσε έμφαση στις αγορές της Ασίας (Ινδία, Κορέα, Κίνα), της Μέσης Ανατολής (ΗΑΕ, Σαουδική Αραβία) και των ΗΠΑ, όπου καταγράφηκε ρεκόρ απευθείας πτήσεων από την Ανατολική Ακτή. Στόχος είναι και η διεύρυνση του μεριδίου στη Δυτική Ακτή.

Η στρατηγική δίνει επίσης βαρύτητα στην ανάδειξη λιγότερο γνωστών προορισμών και ειδικών μορφών τουρισμού, σε παραδοσιακές ευρωπαϊκές αγορές όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γερμανία, η Γαλλία και η Ιταλία.

Το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας αποτελεί βασικό εργαλείο για τον εκσυγχρονισμό των υποδομών και την προώθηση του τουρισμού, με παρεμβάσεις που περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, την αναβάθμιση χιονοδρομικών κέντρων και ορεινών καταφυγίων.

Κλείνοντας, η Υπουργός τόνισε ότι «η Ελλάδα είναι προορισμός για όλο το χρόνο, προσφέροντας αυθεντικές ταξιδιωτικές εμπειρίες στους επισκέπτες της»