του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου
Vive la France!
Και το όνομα αυτού, Arkana. Η Renault παρουσίασε και στην Ελλάδα το νέο κουπέ SUV με το εντυπωσιακό στυλ που βρίσκεται μεταξύ των Captur και Kadjar από άποψη μεγέθους και στυλ.
Τα coupe SUV γίνονται όλο και πιο δημοφιλή χάρη σε μοντέλα όπως η BMW X6 και η Mercedes GLC Coupe, ωστόσο δεν υπάρχουν πολλές επιλογές με προσιτή τιμή.
Το Arkana φαίνεται να το αλλάζει αυτό, με τιμές που ξεκινούν από 25.290 ευρώ και με επιλογή υβριδικών κινητήρων βενζίνης.
Γαλλική φινέτσα
Είτε είστε οπαδός της σχεδίασης των Coupe SUV είτε όχι, οφείλουμε να πούμε ότι το Arkana είναι αρκετά εντυπωσιακό εξωτερικά. Αυτό οφείλεται κυρίως στη μακριά επικλινή γραμμή της οροφής του και την υπερυψωμένη πίσω συστοιχία φωτών που του προσδίδει μια εμφάνιση διαφορετική από πολλά άλλα SUV που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή στην αγορά.
Στο βασικό εξοπλισμό το Arkana διαθέτει προβολείς LED, φιμέ τζάμια και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, ενώ προαιρετικά μπορεί κανείς να το εξοπλίσει με ζάντες 18 ιντσών που ολοκληρώνουν την εμφάνιση.
Υπάρχουν έξι επιλογές χρωμάτων για να επιλέξετε και το Universal White είναι η βασική επιλογή. Αν θέλετε να επιλέξετε άλλα χρώματα, όπως το Zanzibar Blue ή το Flame red, θα πρέπει να βάλετε το χέρι στην τσέπη!
Εκ των έσω…
Στο εσωτερικό, το Arkana μοιράζεται πολλά κοινά με το τελευταίο Renault Captur, κάτι που είναι καλό, καθώς έχετε ένα σύστημα με οθόνη αφής 7 ιντσών με Android Auto και Apple Car Play στο βασικό εξοπλισμό. Το σύστημα ψυχαγωγίας είναι εύκολο στη χρήση και τα γραφικά είναι ευκρινή.
Η θέση οδήγησης είναι καλή με άφθονο χώρο μπροστά και πολλές διαθέσιμες ρυθμίσεις από τα καθίσματα και το τιμόνι, ενώ υπάρχει επίσης ψηφιακή οθόνη οδηγού με πληροφορίες οδήγησης.
Το Arkana διαθέτει πολλούς αποθηκευτικούς χώρους εμπρός με δύο ποτηροθήκες, έναν μικρό αποθηκευτικό χώρο κάτω από το ρυθμιζόμενο μπράτσο και μεγάλους αποθηκευτικούς χώρους στις πόρτες, επίσης με δίχτυα αποθήκευσης.
Η ποιότητα είναι γενικά καλή σε όλη την καμπίνα και αποτελεί βελτίωση σε σχέση με τα προηγούμενα SUV της Renault, αν και υπάρχουν κάποια σκληρά πλαστικά σε ορισμένα σημεία.
Ο πίσω χώρος είναι, επίσης, καλός με άφθονο χώρο για το κεφάλι των μεσαίας σωματοδομής επιβατών και αξιοπρεπή χώρο για τα πόδια. Καθώς το Arkana είναι ελαφρώς μακρύτερο από το Renault Kadjar, ο χώρος αποσκευών είναι ανάλογα μεγαλύτερος, φτάνοντας τα 513 λίτρα, με επιπλέον 29 λίτρα χώρου κάτω από το δάπεδο.
Το δάπεδο είναι επίπεδο, κάτι που είναι χρήσιμο για να σύρετε μεγάλα αντικείμενα μέσα και έξω και αν κατεβάσετε τα πίσω καθίσματα ο χώρος αυξάνεται στα 1263 λίτρα, που θα πρέπει να είναι αρκετός για τη μεταφορά επίπεδων επίπλων, ποδηλάτων και οτιδήποτε άλλο ενδιάμεσα.
Στον δρόμο…
Το Arkana λανσάρεται στην αγορά με την επιλογή δύο διαφορετικών κινητήριων συνόλων, ενός βενζινοκινητήρα 1,3 λίτρων με ένα μικρό ήπιο υβριδικό σύστημα 12 volt που υποβοηθά τον βενζινοκινητήρα ή με ένα πλήρως εξελιγμένο υβριδικό βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων που διαθέτει δύο μικρούς ηλεκτροκινητήρες.
”Οι αγοραστές δεν θα έχουν κανένα παράπονο
για την οδική συμπεριφορά του Arkana,
το οποίο διακρίνεται για την άνεσή του,
τις περιορισμένες κλίσεις στις στροφές,
το πολύ καλό κράτημα και τον μικρό κύκλο στροφής.”
Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού μας στην Κορινθία, οδηγήσαμε το Arkana με το ήπιο υβριδικό σύστημα βενζίνης των 1,3 λίτρων και διαθέτει αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων επτά σχέσεων με απόδοση 140 ίππους.
Οι επιδόσεις δεν είναι το δυνατό σημείο του Arkana, αντίθετα η Renault έχει επικεντρωθεί στο να το κάνει αποδοτικό και προσιτό στη λειτουργία του. Τα πρώτα 100 χιλιόμετρα από στάση έρχονται σε λιγότερα από 10 δευτερόλεπτα. Ο κινητήρας είναι πιο εκλεπτυσμένος στην πόλη και σε χαμηλότερες ταχύτητες, αλλά όταν τον πιέζετε αποδεικνύεται μάλλον θορυβώδης.
Οι αγοραστές δεν θα έχουν κανένα παράπονο για την οδική συμπεριφορά του Arkana, το οποίο διακρίνεται για την άνεσή του, τις περιορισμένες κλίσεις στις στροφές, το πολύ καλό κράτημα και τον μικρό κύκλο στροφής.
Το Arkana είναι πιο σκληρό στο δρόμο από κάποια άλλα μοντέλα της Renault, ειδικά με τους μεγαλύτερους τροχούς 18 ιντσών, ωστόσο, που σημαίνει ότι μπορεί να είναι αρκετά σταθερό σε δρόμους όπως οι ελληνικοί.
Διαθέτει πλούσιο εξοπλισμό ασφαλείας από τη βασική έκδοση, με αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, αισθητήρες στάθμευσης εμπρός και πίσω, προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης, κάμερα οπισθοπορείας, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας και ηλεκτρικό χειρόφρενο.
Εν κατακλείδι…
Αν ψάχνετε για ένα συμπαγές SUV με κομψό στυλ, αποδοτικούς υβριδικούς κινητήρες βενζίνης και πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό, το Renault Arkana θα μπορούσε να είναι αυτό που πρέπει να σκεφτείτε.
Συνολικά, ωστόσο, το Renault Arkana είναι ένα «value for money» Coupe SUV crossover που είναι ευχάριστο στην οδήγηση και απευθύνεται σε αγοραστές που αναζητούν κάτι διαφορετικό από τα… τετριμμένα της κατηγορίας των SUV.