Θεόδωρος Μυλωνάκης: Η Ελλάδα πρέπει να είναι αυτή που θα οδηγεί την αγορά”

 

Συνέντευξη του κ. Θεόδωρου Μυλωνάκη, προέδρου Δ.Σ., MTS Globe Group στην Λίλιαν Ψύλλα και τη Μαργαρίτα Μανούσου

 

Ο κ. Μυλωνάκης, επικεφαλής του ομίλου MTS Group σε 21 χώρες, στο περιθώριο της διεθνής έκθεσης ITB μοιράστηκε μαζί μας τις σκέψεις του για τη χρονιά που πέρασε και τις στρατηγικές που οδήγησαν στην επιτυχία. Αναλύει τον ρόλο της βιωσιμότητας στον τουριστικό κλάδο και το πώς η Ελλάδα μπορεί να πρωτοστατήσει. Μια συνέντευξη με χρήσιμες αναλύσεις για το παρόν και το μέλλον της βιωσιμότητας στον τουρισμό, από έναν κορυφαίο ειδικό στη διαχείριση και εξυπηρέτηση των τουριστικών ροών, τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς.

 

 

Πώς ήταν η χρονιά που πέρασε για τον όμιλο MTS Gloge Group;

Η προηγούμενη χρονιά, το 2024 ήταν η καλύτερη χρονιά τόσο για την Ελλάδα όσο και για τον όμιλό μας σε παγκόσμιο επίπεδο. Ως επικεφαλής του ομίλου σε 21 χώρες, μπορώ να πω με βεβαιότητα ότι καταγράψαμε τα καλύτερα αποτελέσματα μας – όχι μόνο σε οικονομικό επίπεδο, αλλά και σε όρους φήμης, ποιότητας υπηρεσιών και συνολικής εμπειρίας που προσφέρουμε στους πελάτες μας.

 

Κάνατε κάτι διαφορετικό για το έτος αυτό που πέρασε;

Βεβαίως. Κάθε χρόνο στόχος μας είναι να προσφέρουμε ακόμη μεγαλύτερη αξία στον πελάτη. καθώς αυτό είναι το στοιχείο που μας διαφοροποιεί. Είμαστε η μεγαλύτερη ιδιωτική εταιρεία, η οποία προσφέρει παγκοσμίως ένα φουλ πακέτο υπηρεσιών, δηλαδή hotel training σε πάνω από 80 προορισμούς παγκοσμίως, τοπικές υπηρεσίες (local services) και σέρβις πελατών. Είμαστε δηλαδή ένα shop, θα λέγαμε το οποίο προσφέρει όλο το πακέτο το οποίο χρειάζεται ο πελάτης στον τουρισμό και δεν μιλάμε μόνο για αυτόν που έρχεται να κάνει τις διακοπές, εννοούμε και τον tour operator ο οποίος θέλει να πουλήσει τα πακέτα του.

 

Το sustainability είναι μία από τις προτεραιότητές μας,

είναι μέσα στη στρατηγική μας την οποία ορίσαμε για το διάστημα 2025-2030.

 

Και πώς βλέπετε τις προοπτικές για τη φετινή χρονιά;

Τα τελευταία χρόνια ιδιαίτερα μετά την περίοδο του κορονοϊού έχουμε δει ότι ο πελάτης κοιτάζει πια τον τουρισμό σαν ένα απαραίτητο αγαθό. Πριν τον κορονοϊό λέγαμε ότι ο πελάτης θα κοιτάξει πρώτα τις άμεσες ανάγκες του, της επιβίωσης και μετά θα πάει στις διακοπές. Μετά τον κορονοϊό έχει παρατηρηθεί ότι οι διακοπές είναι βασική προτεραιότητα του και κοιτάζει να εξοικονομήσει χρήματα από άλλες του δραστηριότητες ώστε να κλείσει ένα καλό πακέτο, να πάει τουλάχιστον μία φορά διακοπές.

 

Σε σχέση με τον βιώσιμο τουρισμό, ποια είναι η άποψή σας, πώς το διαχειρίζεστε σαν DMC και πώς βλέπετε την εταιρεία να προχωρά στα επόμενα πέντε χρόνια με βάση τον βιώσιμο τουρισμό;

Το sustainability είναι μία από τις προτεραιότητές μας, είναι μέσα στη στρατηγική μας την οποία ορίσαμε για το διάστημα 2025-2030. Ένα μέρος της στρατηγικής αυτής είναι το sustainability της εταιρείας και το τι θα προσφέρουμε στον πελάτη. Φυσικά είναι ένας τεράστιος χώρος το οποίο πρέπει να δούμε πώς θα το λειτουργήσουμε. Δεν είναι εύκολο να πεις από τη μία μέρα στην άλλη ότι θα μεταφέρεις τον πελάτη με ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αλλά είναι κάτι το οποίο πρέπει να το οργανώσουμε ούτως ώστε μετά από μία πενταετία να έχουμε καθαρούς ορίζοντες, τι σημαίνει βιώσιμος τουρισμός στην Ελλάδα και κυρίως στην Ελλάδα η οποία είναι ένα από τα μεγαλύτερα destination που υπάρχουν παγκοσμίως.

 

 

 

 

Στον χρόνο που μας πέρασε μέχρι και σήμερα, υπάρχει κάποια πρακτική συγκεκριμένη που κάνετε σε σχέση με τον βιώσιμο τουρισμό;

Κοιτάξτε. Βλέπουμε καθαρά τα προβλήματα τα οποία υπάρχουν. Στην Ελλάδα θα σας πω ένα παράδειγμα. Το νερό είναι ένα πρόβλημα το οποίο υπάρχει στην Ελλάδα. Έχουμε έλλειψη ιδιαίτερα σε κάποιους προορισμούς όπως η Κρήτη, η Ρόδος και τα λοιπά και πρέπει τα ξενοδοχεία να δουν πώς θα μπορέσουν να διαχειριστούν αυτόν τον τομέα. Για παράδειγμα, αν αναλογιστούμε πόσο νερό χάνεται άδικα την ώρα που ο πελάτης κάνει ντους και με μεγάλη πίεση … Η θερμοκρασία η οποία μπορεί να τρέχει το νερό στις εγκαταστάσεις, η ποσότητα, η πίεση. Στην Ελλάδα δεν δίνουμε σημασία ιδιαίτερη αυτή τη στιγμή σε αυτό το ζήτημα.

 

Μπορεί να αποτελέσει πολιτική να πέσει ζεστό νερό σε x χρονικό διάστημα ή να μειώνεται η πίεση όταν υπερβαίνει ένα όριο;

Σωστά. Η ενέργεια επίσης είναι ένα μεγάλο κεφάλαιο και επειδή το κράτος δεν κάνει πολλά πράγματα, νομίζω ότι οι ιδιώτες είναι αυτοί που πρέπει να κάνουν αυτά που πρέπει να κάνουν. Ό,τι έχει γίνει μέχρι τώρα είναι ένα μικρό κομμάτι, δεν είναι ούτε το 1%. Εμείς πρέπει με γρήγορους ρυθμούς να πάμε πολύ πιο μπροστά από όπου είμαστε τώρα, διότι η Ελλάδα δεν είναι νέα αγορά. Είναι αγορά η οποία υπάρχει πολλά χρόνια, έχουμε χιλιάδες κλίνες, έχουμε εκατομμύρια τουρισμό και δεν μπορούμε να περιμένουμε, πρέπει να είμαστε από αυτούς που οδηγούνε την αγορά και όχι να ακολουθούμε τους οδηγούς.