Μανώλης Γιαννούλης : Τα Χανιά δεν υπήρξαν ποτέ ένας ακριβός προορισμός

Τα Χανιά δεν υπήρξαν ποτέ ένας ακριβός προορισμός 

 

Συνέντευξη του προέδρου της Ένωσης Ξενοδοχείων Χανίων, κ. Μανώλη Γιαννούλη, στο grtraveller και στη Μαργαρίτα Μανούσου. 

 

Ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Χανίων, κ. Μανώλης Γιαννούλης μιλά στο grtraveller για την πορεία της φετινής καλοκαιρινής σεζόν στην Κρήτη. 

 

Πώς προβλέπετε ότι θα κινηθούν οι αφίξεις το 2022 σε σχέση με το 2021 και 2019; 

Λόγω της μετάλλαξης Όμικρον, τον περασμένο Νοέμβριο αλλά και με την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία, υπήρξε πάγωμα προκρατήσεων και η σεζόν ξεκίνησε συγκρατημένα. Από το Μάιο όμως άρχισε να  υπάρχει μια εκρηκτική αύξηση των κρατήσεων. Ευελπιστούμε σε μια πολύ καλή σεζόν που θα πλησιάζει στα επίπεδα του 2019. 

 

Ποιοι πιστεύετε ότι είναι οι παράγοντες που κάνουν την Κρήτη και ειδικότερα τα Χανιά έναν τόσο ενδιαφέρον και ελκυστικό προορισμό; 

Ο Νομός Χανίων είναι πολύ γνωστός σε όλον τον κόσμο για τον πλούσιο φυσικό και πολιτιστικό του πλούτο, τις πανέμορφες παραλίες του όπως είναι ο Μπάλος, τα Φαλάσαρνα, το Ελαφονήσι, τα φαράγγια του και βέβαια το Φαράγγι της Σαμαριάς, την ενδοχώρα και τα γραφικά χωριά καθώς και τους αρχαιολογικούς χώρους. Στόχος μας είναι να αναδείξουμε όλες τις ομορφιές και δυνατότητες του νησιού μας, έτσι ώστε να προσελκύσουμε περισσότερες μορφές τουρισμού και να επεκτείνουμε την σεζόν. 

Η αύξηση του κόστους της ενέργειας, το οποίο αναμένεται ότι θα επιβαρύνει και τις τιμές των αεροπορικών & ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, πιστεύετε ότι θα επηρεάσει το τουριστικό προϊόν της Κρήτης; 

Ίσως επηρεαστεί σε κάποιο βαθμό η επισκεψιμότητα του νησιού αλλά θεωρώ ότι ο κόσμος θέλει να ταξιδέψει, καθώς ήταν περιορισμένος για δύο χρόνια λόγω της πανδημίας του Covid19. Σήμερα θα αξιολογήσει τις προσφορές και θα επιδιώξει να επιλέξει το καλύτερο οικονομικό πακέτο για το ταξίδι που θέλει. 

 

Ο πόλεμος στην Ουκρανία, θα μειώσει τον αριθμό των επισκεπτών από αυτές τις αγορές. Έχετε κάνει κινήσεις που θα βοηθήσουν στην προσέλκυση επισκεπτών από άλλες αγορές; 

Η Ένωση Ξενοδόχων Νομού Χανίων, από την έναρξη της λειτουργίας της το 2011, στοχεύει και σε άλλες αγορές πέρα από  την Σκανδιναβική αγορά που είναι ο μεγαλύτερος όγκος επισκεπτών. Τα τελευταία χρόνια έχει συσταθεί η Σύμπραξη Τουρισμού – η οποία τελεί και υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Κρήτης – όπου εκτός από την Ένωση Ξενοδόχων Ν. Χανίων συμμετέχουν η Marketing Greece, η Fraport, η Aegean και η Eurobank όπου μέσω δημοσιογράφων & bloggers, έχουν πραγματοποιηθεί πολλές δράσεις προβολής του Νομού Χανίων για την προσέλκυση επισκεπτών από Αμερική, Γαλλία, Πολωνία, Αγγλία και άλλες χώρες. 

 

Σε ποιες αγορές απευθύνεται το δικό σας κρητικό τουριστικό προϊόν και πόσο ανταγωνιστικό θα είναι το 2022; 

Πιστεύω ότι οι αγορές που είδαμε ότι έκαναν την έκπληξη ειδικά το 2021, θα συνεχίσουν να πηγαίνουν καλά. Ήδη είναι προγραμματισμένες πολλές πτήσεις από Πολωνία, Ρουμανία, Τσεχία, ενώ, παράλληλα και η Αγγλία, πρώτη σε αφίξεις το 2019, με βάση την εικόνα σήμερα, αλλά και τις προγραμματισμένες πτήσεις, συνυπολογίζοντας και τη Wizz Air, η οποία φέτος θα πετάξει από το αεροδρόμιο του Gatwick, θα είναι μάλλον, πάλι η πρώτη εθνικότητα σε αφίξεις στα Χανιά. Tα μηνύματα είναι θετικά και από τη σκανδιναβική αγορά το τελευταίο διάστημα. Τα Χανιά, όπως όλοι γνωρίζουμε, είναι πάντα ένας αγαπημένος προορισμός των Σκανδιναβών. 

 

Ποιες προβλέπετε ότι θα είναι οι τιμές του τουριστικού προϊόντος στην Κρήτη το 2022 συγκριτικά με το 2021 -2019;  

Όσον αφορά στις τιμές, τα Χανιά δεν υπήρξαν ποτέ ένας ακριβός προορισμός. Στόχος μας είναι πάντα να προσφέρουμε ποιοτικές υπηρεσίες σε ανταγωνιστικές τιμές. Οι τιμές των ξενοδοχείων έχουν ήδη διαμορφωθεί από το 2021, δεδομένου ότι τα συμβόλαια υπογράφονται μερικούς μήνες πριν. Οι τιμές και φέτος στα Χανιά κινούνται μέσα σε φυσιολογικά πλαίσια.