ΤΑΞΙΔΙΑ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ: Οχήματα του αύριο

Ποια θα είναι τα μέσα που θα χρησιμοποιούμε σε δέκα, είκοσι, πενήντα χρόνια για τις μετακινήσεις μας εντός και εκτός πόλης; Μήπως θα μπορούμε να διακτινιζόμαστε κατευθείαν στον προορισμό μας;

Τα μέσα μεταφοράς εξελίσσονται συνεχώς και δεν θα αργήσει ο καιρός που θα δούμε οχήματα βγαλμένα από ταινία επιστημονικής φαντασίας να κυκλοφορούν γύρω μας.

Οχήματα σε υπέργειες ράγες
Φανταστείτε να μπορείτε να μετακινήστε με το όχημά σας πάνω σε υπέργειες ράγες μέσα στην πόλη με 160 χλμ/ώρα και να σταματάτε όποτε θέλετε, σε ειδικά διαμορφωμένους σταθμούς, χωρίς να εμποδίζετε τα υπόλοιπα οχήματα. Αυτό, λοιπόν, φιλοδοξεί να φέρει στην κυκλοφορία έως το 2020 η εταιρεία SkyTran, η οποία ήδη δοκιμάζει το σύστημα της σε Τελ Αβίβ, Τέξας και Καλιφόρνια. Η ίδια η εταιρεία αναφέρει ότι το σύστημα μπορεί να εξυπηρετήσει περισσότερα οχήματα από ότι ένας δρόμος έξι λωρίδων. Είναι χαμηλού κόστους με μηδενικές εκπομπές ρύπων.

Ιπτάμενα Αυτοκίνητα
Τα ιπτάμενα αυτοκίνητα θα μπορούν να κινούνται τόσο στο δρόμο, ως συμβατικά όσο και στον αέρα, ως ιδιωτικά αεροπλάνα. Δεν θα χρειάζονται διάδρομο προσγείωσης και θα παρκάρουν άνετα
στο διάδρομο του γκαράζ σας. Μία αμερικάνικη εταιρεία έχει ήδη ετοιμάσει ένα τετραθέσιο μοντέλο με τελική ταχύτητα τα 300 χλμ/ώρα και δέχεται ήδη παραγγελίες.

Ένα ταξί διαφορετικό από τα άλλα
Ένα οικολογικό ταξί που μετατρέπεται σε μίνι-τραίνο, όταν συνδεθεί με άλλα ίδια. Είναι ηλιακό και μοιάζει πολύ με τα τραινάκια μεταφοράς αποσκευών στο αεροδρόμιο. Το όχημα κατασκευάζει πασίγνωστη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία και στοχεύει να λύσει το πρόβλημα των “ρυπογόνων” ταξί που κυκλοφορούν έως σήμερα και να τα κάνει πιο ευέλικτα μέσα στην πόλη.

Αυτοκίνητα χωρίς οδηγό
Κάποιες αυτοκινητοβιομηχανίες ήδη έχουν κατασκευάσει το αυτοκίνητο που οδηγεί μόνο του χωρίς καμία ανθρώπινη παρέμβαση. Ήδη στην Ευρώπη συζητείται να αρχίσει η κυκλοφορία τους μέσα στο 2020, καθώς τα οχήματα αυτά θεωρούνται ασφαλή και αναμένεται να μειώσουν τα οδικά ατυχήματα κατά 90%. Από την άλλη πλευρά, έρευνα μεταξύ Αμερικανών, έδειξε ότι πάνω από τους μισούς δεν θα αισθάνονταν ασφαλείς σ’ ένα τέτοιο αυτοκίνητο.