Φωτό: BMW
Η BMW 3.0 CSL συνδυάζει τα καλύτερα στοιχεία των πέντε δεκαετιών αγωνιστικής τεχνογνωσίας της BMW M σε ένα αυτοκίνητο με εξαιρετικά συναισθηματική αύρα. Όλες οι πτυχές του χαρακτήρα της βασίζονται στις παραδοσιακές αρχές μιας BMW M. Τα στοιχεία αυτά αλληλοσυμπληρώνονται με την αρωγή της πιο πρόσφατης τεχνολογίας προκειμένου να δημιουργήσουν το απόλυτο σύμβολο κορυφαίων επιδόσεων με τρόπο που μόνο η BMW γνωρίζει εδώ και 50 χρόνια. Επομένως, η βόλτα με μία BMW 3.0 CSL είναι όχι μόνο μία αποκλειστική εμπειρία υψηλών επιδόσεων, αλλά και μία συναισθηματική συνάντηση με την ιστορία και το παρόν του πιο ισχυρού γράμματος στον κόσμο.
Η BMW 3.0 CSL κατασκευάζεται σε αυστηρά περιορισμένο αριθμό. Με την ευκαιρία της επετείου, θα κυκλοφορήσουν ακριβώς 50 σειριακά αριθμημένες μονάδες του ειδικού μοντέλου. Εξ αρχής, αυτό καθιστά την BMW 3.0 CSL εξαιρετικά σπάνια, η οποία θα βρει τη θέση της στις συλλογές οχημάτων των πιστών και παθιασμένων φίλων της μάρκας BMW M.
Η παραγωγή όλων των οχημάτων θα κρατήσει περίπου τρεις μήνες. Το καθένα από αυτά δημιουργείται με απόλυτη αφοσίωση στην τεχνική αριστεία και στις συντονισμένες με ακρίβεια τεχνολογίες σε μία περίτεχνη διαδικασία κατασκευής εκτός των γραμμών παραγωγής του εργοστασίου του BMW Group στην Κάτω Βαυαρία.
Μία ειδική διαδικασία υιοθετήθηκε επίσης για τη βαφή της BMW 3.0 CSL, ώστε κάθε μεμονωμένο εξάρτημα να έχει τη χαρακτηριστική χρωματική του σχεδίαση. Επιπλέον, μία ομάδα 30 ειδικά καταρτισμένων και έμπειρων τεχνικών είναι υπεύθυνη για τη διαμόρφωση και τη συναρμολόγηση των οχημάτων, σε μια διαδικασία που διαρκεί συνολικά έως και 10 ημέρες.
Τρία γράμματα, μια ιστορία
Τι σημαίνει, όμως CSL. Πρόκειται για τα αρχικά γράμματα των λέξεων «Coupé, Sport, Leichtbau», δηλαδή «κουπέ, σπορ, ελαφρύ».
Η νέα BMW 3.0 CSL είναι η σύγχρονη επανερμηνεία όλων αυτών των χαρακτηριστικών όπως αποτυπώνονται στην ονομασία του μοντέλου. Το coupe αμάξωμα θέτει παραδοσιακές πινελιές που υποδηλώνουν σπορ κομψότητα και εκφραστική δυναμική. Η τεχνολογία κίνησης και ανάρτησης προέρχεται από τις τελευταίες εξελίξεις της BMW M στα αγωνιστικά και υψηλών επιδόσεων σπορ αυτοκίνητα. Και η ευφυής, ελαφριά κατασκευή φτάνει σε εξαιρετικά επίπεδα, κυρίως με μέσω της εκτενούς χρήση ανθρακονήματος. Η αναλογία ισχύος/βάρους της BMW 3.0 CSL είναι μόλις 2,9 κιλά ανά ίππο.
Η δύναμη και ο αθλητικός χαρακτήρας σηματοδοτούνται από το μπροστινό τμήμα της BMW 3.0 CSL, το οποίο βρίσκεται χαμηλά στο δρόμο. Στο κέντρο της βρίσκεται η χαρακτηριστική μάσκα νεφρών BMW με ένθετο τύπου πλέγματος σε δομή διαμαντιού.
Οι προβολείς BMW Laser Light λάμπουν σε κίτρινο χρώμα, τόσο στη φάση υποδοχής μετά το ξεκλείδωμα των θυρών όσο και όταν ενεργοποιούνται η μεσαία και η μεγάλη σκάλα, παραπέμποντας σε επιτυχημένα αγωνιστικά αυτοκίνητα GT.
Παρατηρώντας την από το πλάι, το μακρύ καπό και το φαρδύ μεταξόνιο προσδίδουν στην BMW 3.0 CSL μια σπορ και κλασική εμφάνιση. Οι τυπικές για τη μάρκα coupe αναλογίες τριών όγκων συνεισφέρουν σε αυτό. Τα ιδιαίτερα φαρδιά και διαγώνια μετατοπισμένα πλαϊνά πάνελ, καθώς και τα φαρδιά πλαϊνά στοιχεία υπογραμμίζουν τη δυναμική εμφάνιση του coupe ακόμα και όταν είναι σταματημένο, με έναν εκτροπέα αέρα να εκτείνεται κατά μήκος της γραμμής οροφής.
Οι σφυρήλατες ζάντες ελαφρού κράματος διαμέτρου 20 ιντσών εμπρός και 21 πίσω, συνδυάζονται με ελαστικά της Michelin που έχουν εξελιχθεί αποκλειστικά για την BMW 3.0 CSL.
Η πίσω όψη της BMW 3.0 CSL χαρακτηρίζεται επίσης από μία δυναμική αισθητική και σχεδιαστικά στοιχεία που παραπέμπουν στην πρόγονό της. Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο είναι η πίσω πτέρυγα, που είναι κλειστή στο πλάι. Προς όφελος της αεροδυναμικής ισορροπίας συνδυάζεται με έναν έντονα προτεταμένο διαχύτη στον πίσω προφυλακτήρα, βελτιστοποιώντας έτσι τη ροή αέρα κάτω από το αμάξωμα.
Οι τέσσερις απολήξεις του συστήματος εξαγωγής που είναι διατεταγμένες σε σχήμα βέλους στο κέντρο του πίσω προφυλακτήρα και φέρουν ένα πολύ ελαφρύ πίσω σιλανσιέ από τιτάνιο, αποτελούν επίσης ένα εντυπωσιακό οπτικό στοιχείο. Τα πίσω φώτα της BMW 3.0 CSL χρησιμοποιούν καινοτόμα τεχνολογία φωτισμού για τη δημιουργία μιας συναρπαστικής νυχτερινής σχεδίασης και ιδιαίτερα έντονης λάμψης.
Ο ισχυρότερος straight six κινητήρας παραγωγής
Η BMW 3.0 CSL διαθέτει τον ισχυρότερο εξακύλινδρο εν σειρά κινητήρα που έχει χρησιμοποιηθεί ποτέ σε αυτοκίνητο της BMW M που είναι νόμιμο για χρήση στο δρόμο. Η μονάδα των τριών λίτρων ανεβάζει αγόγγυστα στροφές χάρη στην υψηλόστροφη φιλοσοφία M και προσφέρει μέγιστη ισχύ 560 hp και 550 Nm ροπής.
Ο εξακύλινδρος εν σειρά κινητήρας συνδυάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων του οποίου η κλιμάκωση και οι σχέσεις μετάδοσης εναρμονίζονται άριστα με τα χαρακτηριστικά απόδοσης του αυτοκινήτου.
Κατά παράδοση, η ροπή μεταφέρεται στο δρόμο αποκλειστικά μέσω των πίσω τροχών της BMW 3.0 CSL. Για οδήγηση στην πίστα, ο οδηγός μπορεί να αξιοποιήσει τις υψηλές πλευρικές δυνάμεις που αναπτύσσονται προκειμένου να κατευθύνει το όχημα στις στροφές με ελεγχόμενο drift. To Active M Differential στον πίσω άξονα επίσης εξασφαλίζει ανώτερη δυναμική.
Τα εξαρτήματα της ανάρτησης που έχουν χρησιμοποιηθεί στην BMW 3.0 CSL περιλαμβάνουν εμπρός άξονα δύο συνδέσμων με γόνατα ελατηρίων, πίσω άξονα πέντε συνδέσμων σε σχεδίαση ειδική για Μ, ανάρτηση Adaptive M με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης M Servotronic με μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιασμού και σύστημα κεραμικών φρένων M Carbon με ρυθμιζόμενες χαρακτηριστικές καμπύλες αίσθησης του πεντάλ.
Το σύστημα κεραμικών φρένων Μ Carbon προσφέρει ισχυρή επιβράδυνση, βελτιστοποιημένα χαρακτηριστικά απέναντι στο φαινόμενο μείωσης της απόδοσής τους σε σκληρή χρήση, εξαιρετική θερμική σταθερότητα και πολύ υψηλή αντοχή στη φθορά.
Καθαρόαιμο αγωνιστικό εσωτερικό
Στο εσωτερικό της BMW 3.0 CSL η υιοθέτηση carbon και άλλων μέτρων μείωσης βάρους τονίζουν τον αγωνιστικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Αντί για καθίσματα, στο πίσω τμήμα υπάρχουν αποθηκευτικοί χώροι για δύο κράνη. Ο οδηγός και ο συνοδηγός κάθονται σε full bucket καθίσματα M Carbon. Το ύψος και η κλίση του καθίσματος μπορούν να ρυθμίζονται αποκλειστικά σε συνεργείο μέσω ενός βιδωτού συνδέσμου τριών σταδίων. Η ρύθμιση κατά τον διαμήκη άξονα μπορεί να μεταβάλλεται χειροκίνητα χρησιμοποιώντας ένα μοχλό στο εμπρός άκρο του καθίσματος.
Οι μαύρες επιφάνειες των καθισμάτων και οι ζώνες ασφαλείας Μ συνδυάζονται με ένα τιμόνι M Alcantara, ανθρακί επένδυση οροφής, επιφάνειες από μαύρο Alcantara και ματ carbon. Οι ραφές που δημιουργούν αντίθεση και άλλες λευκές πινελιές εναρμονίζονται με το εξωτερικό χρώμα της BMW 3.0 CSL, της οποίας το όνομα βρίσκεται σε ανάγλυφη μορφή στα μαρσπιέ και στις επιφάνειες των καθισμάτων.