BMW 225e xDrive Active Tourer : Οικογενειακός “πύραυλος”

BMW 225e xDrive Active Tourer 

Οικογενειακός “πύραυλος”

 

του Κώστα Νικολακόπουλου

 


Η δεύτερη γενιά της BMW 2 Active Tourer, η οποία παρουσιάστηκε το 2021, εμπλουτίστηκε πρόσφατα με plug in υβριδικές εκδόσεις και τη βασική της γκάμας, δοκιμάσαμε και εμείς. Το κύριο χαρακτηριστικό του νέου μοντέλου είναι ότι η υβριδική τεχνολογία συνδυάζεται με τετρακίνηση από τη “βασική” μόλις έκδοση 225e της δοκιμής μας.
Καθώς όλες οι εξωτερικές διαστάσεις σε αυτήν τη νέα γενιά αυξήθηκαν, οι χώροι για τους επιβάτες είναι εξαιρετικά άνετοι. Από την άλλη πλευρά, το μήκος των 4,386 μέτρων παραμένει ιδανικό για ευελιξία στην πόλη και σε συνδυασμό με τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και το αυξημένο ύψος εξασφαλίζουν εξαιρετική ορατότητα.  Ο χώρος αποσκευών  έχει όγκο 406 λίτρα και μπορεί να επεκταθεί έως και στα 1.405.

Η εικόνα του εσωτερικού της BMW 225e xDrive Active Tourer είναι εντυπωσιακή, τόσο αισθητικά όσο και ποιοτικά. Το Live Cockpit Plus, με το μεγάλο κυρτό προς τον οδηγό πάνελ που ενσωματώνει τις δύο οθόνες 10,7 και 10,25 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και το σύστημα πολυμέσων δίνει το στίγμα της απόλυτης ψηφιοποίησης.

Στην «αιωρούμενη» κεντρική κονσόλα βρίσκονται μόνον οι απολύτως απαραίτητοι διακόπτες. Υπάρχουν όμως αρκετές πρακτικές θήκες για τα διάφορα μικροαντικείμενα.

Ο θερμικός κινητήρας αποδίδει 136 ίππους και ροπή 230 Nm, ενώ συνεργάζεται με ένα δυνατότερο ηλεκτρικό μοτέρ 109 ίππων  και 247 Nm για συνδυαστική ισχύ 245 ίππων. Το ηλεκτρικό μοτέρ αντλεί ενέργεια από μία πολύ μεγαλύτερη μπαταρία (16,3 έναντι 7,6 kWh).

  “Το πολυμορφικό αμάξωμα της νέας BMW 225e

προσφέρει κορυφαία χαρακτηριστικά πρακτικότητας

και το νέο plug in hybrid σύστημα κίνησης.” 

 

 

Το κιβώτιο ταχυτήτων παραμένει διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, όπως και στην ενσωμάτωση του ηλεκτροκινητήρα στο πίσω διαφορικό, κάτι που δημιουργεί τις προϋποθέσεις μιας εξηλεκτρισμένης τετρακίνησης.


Παρότι το ζητούμενο δεν είναι οι δυναμικές επιδόσεις,  η 225e Active Tourer, επιτυγχάνει χρόνο 6,7 δλ. για την επιτάχυνση από στάση μέχρι τα 100 χλμ./ώρα και μέγιστη ταχύτητα 195 χλμ./ώρα. Καταιγιστικές είναι και οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις, γεγονός που εξασφαλίζει μεγάλο περιθώριο ενεργητικής ασφάλειας ειδικά κατά το προσπέρασμα και σε συνδυασμό με την τετρακίνηση.

 


Σε επίπεδο ηλεκτρικής λειτουργίας, η μεγάλη μπαταρία εξασφαλίζει τουλάχιστον 90 χιλιόμετρα αμιγούς ηλεκτρικής κίνησης στην πόλη, που με προσεκτική οδήγηση μπορεί να ξεπεράσει και τα 100. Ακόμα όμως και με την μπαταρία χωρίς ηλεκτρικό φορτίο, η χρήση του θερμικού κινητήρα των 1.5 λίτρων δεν θα απαιτήσει ποτέ περισσότερα από 5 – 5,5 λίτρα/100 χλμ., καθιστώντας το μοντέλο πολύ οικονομικό.

 



Η ανάρτηση, με γόνατα MacPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, είναι ιδιαίτερα άνετη και, σε αντίθεση με τις εκρηκτικές επιδόσεις, είναι προσανατολισμένη στην άνεση όλων των επιβατών. Αυτό είναι φυσικά το ζητούμενο για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο, όσοι όμως παρασυρθούν από τις επιδόσεις και αναζητήσουν σπορ οδική συμπεριφορά, δεν θα ικανοποιηθούν.

 



Συνολικά η BMW 225e xDrive Active Tourer είναι ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο χωρίς την παραμικρή “γκρίζα ζώνη” στην απόδοσή της, την ποιότητα, την πρακτικότητα και την άνεση.