ΙΩΑΝΝΑ ΔΡΕΤΤΑ : “Η ΕΛΛΑΔΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ ΖΩΗΣ”

Συνέντευξη στη Λίλιαν Ψύλλα

Ιωάννα Δρέττα,

Διευθύνουσα Σύμβουλος 

 

 

Η Διευθύνουσα Σύμβουλος της συμμαχίας του ιδιωτικού τομέα για τον τουρισμό, Marketing Greece, κα Ιωάννα Δρέττα μιλά στο grtraveller για τις μεγάλες αλλαγές στην αντίληψη του ταξιδιώτη και πώς ο φορέας προωθεί την Ελλάδα, δίνοντας έμφαση στον τουρισμό εμπειριών.

 

Ποιος είναι ο ρόλος και ο στόχος της Marketing Greece στην προώθηση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος;

Στην Marketing Greece επιδιώκουμε μέσα από τις δράσεις και πρωτοβουλίες μας να ενισχύσουμε το brand Ελλάδα. Αυτό το επιτυγχάνουμε ενώνοντας δυνάμεις με όλους, δίνοντας έμφαση στον τουρισμό εμπειριών, αναδεικνύοντας τα χαρακτηριστικά της Ελλάδας που την κάνουν να διαφοροποιείται, εξελίσσοντας και αναβαθμίζοντας τα διαθέσιμα εργαλεία μας και φυσικά, μοιραζόμενοι τη γνώση και τεχνογνωσία μας.

 

Η Ελλάδα είναι προορισμός ζωής για τους ξένους;

Η Ελλάδα είναι ένα ταξίδι ζωής για πολλούς ανθρώπους, και αυτό είναι μια κατάκτηση που οφείλεται τόσο στην επαφή και την οικειότητα που χτίζουν οι επισκέπτες με τους ντόπιους, όσο και στο επίπεδο υπηρεσιών που προσφέρει ο ελληνικός τουρισμός. Πρωτίστως όμως, η κατάκτηση, αυτή, οφείλεται στις έννοιες που εμπεριέχει το ελληνικό καλοκαίρι, που δεν είναι άλλες από την ελευθερία και την ευτυχία. Συναισθήματα που προκαλούνται μέσα από  την επαφή με τη φύση και τους ανθρώπους. Θεωρώ, ότι αυτά τα συναισθήματα που βιώνει κανείς στη χώρα μας, είναι και εκείνα που θέτουν την Ελλάδα στο top των επιθυμιών του ταξιδιώτη.

 

‘Θεωρώ, ότι αυτά τα συναισθήματα

που βιώνει κανείς στη χώρα μας,

είναι και εκείνα που θέτουν την Ελλάδα

στο top των επιθυμιών του ταξιδιώτη’

 

Υπάρχουν city break προορισμοί στην Ελλάδα;

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη αποτελούν τους πλέον δημοφιλείς city break προορισμούς της Ελλάδας. Η Αθήνα πρωτοστατεί και επενδύει εδώ και αρκετά χρόνια στο προϊόν του city break, μέσω του This is Athens & Partners, στο οποίο συμμετέχουμε ενεργά από την πρώτη στιγμή. Την ίδια στρατηγική με επιτυχία έχει υιοθετήσει και η Θεσσαλονίκη, προσφέροντας στο διεθνές ταξιδιωτικό κοινό μια επιπλέον επιλογή. Δυστυχώς, την ανοδική τους πορεία ανέκοψε η πανδημία αλλά πιστεύω ότι με την επιστροφή μας στην κανονικότητα και οι δυο πόλεις θα διεκδικήσουν δυναμικά το μερίδιο που τους αντιστοιχεί.

 

Η συνταγή «ήλιος και θάλασσα» έχει διαχρονική αξία ή πρέπει να εμβαθύνουμε στον τουρισμό εμπειρίας;

Το προϊόν «ήλιος και θάλασσα» ήταν και θα παραμείνει το ισχυρότερο που έχουμε ως χώρα και σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να το βγάλουμε από τη γενικότερη εικόνα μας ως τουριστικός προορισμός. Το ζητούμενο είναι να χτίσουμε τις εμπειρίες εκείνες που θα το πλαισιώνουν. Δεν τίθεται λοιπόν ζήτημα επιλογής αλλά εξέλιξης όσων προσφέρουμε στους επισκέπτες.

Ποιες είναι οι προκλήσεις της σύγχρονης εποχής που θα καταστήσει την Ελλάδα προορισμό για όλα το χρόνο;

Οι προκλήσεις της σύγχρονης εποχής αφορούν τον τρόπο και την ταχύτητα με την οποία θα καταφέρει ο ελληνικός τουρισμός να υιοθετήσει και να ενσωματώσει όλες εκείνες τις νέες τάσεις που αναδύονται ως αποτέλεσμα της πανδημίας. Και αυτές είναι η βιωσιμότητα, μέσα από μια ολιστική προσέγγιση καθώς και ο ψηφιακός μετασχηματισμός. Μέσα από αυτή τη διαδικασία ο τουρισμός θα επαναπροσδιορίσει το προϊόν του και θα καταφέρουμε να φτάσουμε και στην άμβλυνση της εποχικότητας.

 

 

Ποιες μορφές θεματικού τουρισμού είναι αναπτυγμένες και ποιες χρειάζονται ενίσχυση;

Θεωρώ ότι σχεδόν στο σύνολο τους οι θεματικές μορφές του τουρισμού έχουν προβληθεί και προωθηθεί, άλλες με πιο συγκεκριμένες στρατηγικές, άλλες με πιο soft

προσέγγιση. Θα έλεγα ότι είναι και η κατάλληλη στιγμή – με αφορμή και τις νέες τάσεις που έχουν αναδειχθεί ως απόρροια της πανδημίας όπως η επαφή με τη φύση και η ανάγκη για προσωπικό χώρο-, ώστε οι θεματικές που απαντούν σε αυτές τις τάσεις να αναπτυχθούν και να αναδειχθούν.

 

Η κορυφαία επιθυμία ενός ταξιδιώτη είναι να νιώσει ένα τόπο με όλες τις αισθήσεις του;

Ο σύγχρονος ταξιδιώτης, όχι απλά επιθυμεί, αλλά επιδιώκει να βιώσει στο 100% όσα προσφέρει ένας προορισμός μέσω των συναισθημάτων. Είναι ένας τρόπος να συνδεθεί με το τοπικό στοιχείο και τους ανθρώπους του. Ειδικά στη μετά covid εποχή, όπου ο τουρισμός εμπειριών μετατρέπεται από niche αγορά σε κύριο οδηγό της τουριστικής ζήτησης παγκοσμίως. Ο επισκέπτης πλέον γίνεται εξερευνητής και συμμετέχει σε εμπειρίες που θέτουν σε εγρήγορση τις αισθήσεις του. Αυτή τη μεγάλη αλλαγή αντίληψης στον τουρισμό ενσωμάτωσε και το discovergreece.com, το οποίο στις αρχές του 2020 προχώρησε στον ανασχεδιασμό του.

 

Ο σύγχρονος ταξιδιώτης, όχι απλά επιθυμεί,

αλλά επιδιώκει να βιώσει στο 100%

όσα προσφέρει ένας προορισμός

μέσω των συναισθημάτων.

 

Ποια είναι απάντηση στο ερώτημα ενός ταξιδιώτη «Γιατί Ελλάδα;»

Γιατί είναι μια χώρα ακόμα ανεξερεύνητη σε μεγάλο βαθμό. Οι προορισμοί της χώρας είναι πολλοί και αρκετοί από αυτούς βρίσκονται ακόμα σε χαμηλό επίπεδο προβολής. Γιατί η γαστρονομία της, η κουλτούρα και ο πολιτισμός της είναι ανεξάντλητα. Γιατί τα συναισθήματα που βιώνει κάποιος στην Ελλάδα είναι τα καλύτερα αναμνηστικά που μπορεί να πάρει μαζί του φεύγοντας από τη χώρα.

 

 

Ποιο νησί έρχεται στη σκέψη σας όταν κλείνετε τα μάτια σας;

Είμαι λάτρης του συνδυασμού λευκού και γαλάζιου, οπότε κάθε φορά που αναπολώ το ελληνικό καλοκαίρι η σκέψη μου οδηγείται σε κάποιο από τα νησιά των Κυκλάδων, τα οποία και επισκέπτομαι κάθε χρόνο. Με ηρεμεί απόλυτα αυτή η μοναδική κυκλαδίτικη αύρα και δεν μου είναι εύκολο να επιλέξω ένα από όλα, οπότε θα έλεγα με σιγουριά ότι οι Κυκλάδες πρωταγωνιστούν στη σκέψη μου.