Lamborghini Revuelto. Το πρώτο σούπερ σπορ υβριδικό V12

 

του Γιάννη-Μάριου Παπαδοπουλου

 

Γιορτάζοντας την 60ή επέτειό της, η Lamborghini παρουσίασε τη Revuelto, το πρώτο super sport V12 υβριδικό plug-in μοντέλο. Η Revuelto ορίζει ένα νέο πρότυπο όσον αφορά στις επιδόσεις, τη σπορτίφ διάθεση και την οδηγική απόλαυση από την πρωτοφανή νέα αρχιτεκτονική της, την καινοτόμο σχεδίαση, την αεροδυναμική μέγιστης απόδοσης και τη νέα φιλοσοφία πλαισίου από ανθρακονήματα. Η μέγιστη ισχύς των 1015 ίππων αποδίδεται από τον συνδυασμό ενός εντελώς νέου κινητήρα εσωτερικής καύσης μαζί με τρεις ηλεκτροκινητήρες, παράλληλα με ένα κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που κάνει για πρώτη φορά το ντεμπούτο του σε 12κύλινδρο Lamborghini.

 

Το σύστημα κίνησης συνδυάζει στοιχεία υψηλής ειδικής ισχύος. Ο νέος κινητήρας εσωτερικής καύσης αποδίδει 127 ίππους ανά λίτρο, συνεργάζεται με δύο εμπρός κινητήρες τοποθετημένους στον μπροστινό άξονα που προσφέρουν εξαιρετική αναλογία βάρους/ισχύος, κι έναν ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο πάνω από το πρώτο οκτατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που κάνει το ντεμπούτο του σε 12κύλινδρη Lamborghini. Οι τρεις ηλεκτροκινητήρες τροφοδοτούνται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής ειδικής ισχύος που υποστηρίζει επίσης πλήρως ηλεκτρική λειτουργία οδήγησης.

Τα ανθρακονήματα, που παράγονται χειροποίητα στο εργοστάσιο Sant’Agata Bolognese, είναι το κύριο δομικό στοιχείο μέσα στο νέο αυτοκίνητο, που χρησιμοποιείται όχι μόνο στο πλαίσιο, αλλά και σε πολλά στοιχεία του αμαξώματος. Η εκτεταμένη χρήση ανθρακονήματος και ελαφρών υλικών, σε συνδυασμό με τη μεγάλη ισχύ του κινητήρα, συμβάλλει στην επίτευξη της καλύτερης αναλογίας βάρους προς ισχύ στην ιστορία της Lamborghini, ήτοι 1,75 κιλά ανά ίππο.

Η νέα Revuelto συνδυάζει αυτά τα χαρακτηριστικά για να προσφέρει τιμές επιδόσεων στην κορυφή της κατηγορίας της: επιτάχυνση από 0-100 km/h σε μόλις 2,5 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα άνω των 350 km/h. Αυτά τα νούμερα συνδυάζονται με τον εξαιρετικό δυναμισμό, χάρη στην εισαγωγή του ηλεκτρικού torque vectoring και της τετρακίνησης που διατίθεται και σε πλήρως ηλεκτρική λειτουργία οδήγησης, εξασφαλίζοντας ότι το σούπερ σπορ Revuelto ξεδιπλώνει τις δυνατότητές του τόσο στην πίστα όσο και στην καθημερινή οδήγηση.

Με τη Revuelto, η Lamborghini εγκαινιάζει μια σχεδιαστική γλώσσα που προσαρμόζεται στις προκλήσεις που επιβάλλει η ηλεκτροκίνηση και προαναγγέλλει τα σχήματα και τις αναλογίες των super sport μοντέλα του κοντινού μέλλοντος. Η σχεδίαση είναι εμπνευσμένη από αεροδιαστημικά στοιχεία, χαρακτηρίζεται από σμιλεμένες επιφάνειες που περικλείονται από δύο γραμμές που ξεκινούν από μπροστά και αγκαλιάζουν την καμπίνα και τον κινητήρα, μειούμενες προς τα κάτω μέχρι τις εξαγωνικές εξατμίσεις.

Η οροφή συνδυάζει περισσότερο χώρο για το κεφάλι με αισθητικές ιδιότητες και ειδικές αεροδυναμικές λειτουργίες. Το εσοχή στο πλαϊνό διοχετεύει τον αέρα στην πίσω πτέρυγα, αλλά ταυτόχρονα επιτρέπει περισσότερο χώρο για το κεφάλι στην καμπίνα τόσο για τον οδηγό όσο και για τον επιβάτη.

Το πίσω μέρος αποτελεί… φόρο τιμής στον υβριδικό V12. Ο πλήρως εκτεθειμένος τοποθετημένος κατά τον διαμήκη άξονα κινητήρας, αναδεικνύει τη μηχανική καρδιά της Revuelto, συνδέοντάς την οπτικά με τη διπλή εξαγωνική εξάτμιση που επιστέφεται από τη γεωμετρικά διαμορφωμένη πτέρυγα, η οποία πλαισιώνεται από προβολείς με φωτεινές υπογραφές σχήματος Υ.

Με τη Revuelto η Lamborghini εγκαινιάζει μια νέα καθηλωτική εμπειρία οδήγησης, όπου ο οδηγός και συνοδηγός μπορούν να βλέπουν ταυτόχρονα τις ίδιες πληροφορίες στις οθόνες που βρίσκονται στην ψηφιακή οθόνη των 12,3 ιντσών στην πλευρά του οδηγού και στην οθόνη 9,1 ιντσών που είναι εγκατεστημένη στο ταμπλό στην πλευρά του συνοδηγού. Η Revuelto εισάγει τη λειτουργία “swipe” σε μια Lamborghini, επιτρέποντας στον οδηγό και τον συνοδηγό να μετακινούν εφαρμογές και πληροφορίες από την κεντρική οθόνη στις πλευρικές οθόνες με την ίδια ευκολία όπως η χρήση ενός smartphone. Οι τρεις ψηφιακές οθόνες όχι μόνο ανταποκρίνονται στην ανάγκη για στυλιστική καθαρότητα που επέτρεψε την κατάργηση των περισσότερων φυσικών κουμπιών, αλλά εφαρμόζουν νέες λειτουργίες που επιτρέπουν στον οδηγό να επικεντρωθεί πλήρως στην οδήγηση, όπως ακριβώς σε ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο.

Το τιμόνι είναι εμπνευσμένο από τον κόσμο των αγώνων και την εμπειρία του Essenza SCV12. Οι τέσσερις ρότορες που βρίσκονται στις ακτίνες χρησιμοποιούνται για την επιλογή τόσο των τρόπων οδήγησης όσο και του συστήματος ανύψωσης του αυτοκινήτου και της κλίσης της πίσω πτέρυγας. Ο διαισθητικός σχεδιασμός του κόκπιτ και των χειριστηρίων προσφέρει μια χαρακτηριστική αίσθηση Lamborghini: τα κουμπιά χρησιμοποιούνται για την ενεργοποίηση των φλας και του ελέγχου εκκίνησης μεταξύ άλλων λειτουργιών, ενώ επιτρέπουν στον οδηγό να διατηρεί ανά πάσα στιγμή τη βέλτιστη λαβή στο τιμόνι.