του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου
Η νέα R 18 Roctane έρχεται να προστεθεί στις R 18, R 18 Classic, R 18 B και R 18 Transcontinental ως το πέμπτο μέλος της οικογένειας R 18. Για μία ακόμα φορά, ανατρέχει στην ιστορία και την παράδοση της BMW Motorrad και συνδυάζει την τεχνολογία αιχμής στον κόσμο των μοτοσικλετών με τη σχεδίαση και τη γοητεία περασμένων εποχών.
Τόσο τεχνικά όσο και οπτικά, η BMW R 18 δανείζεται στοιχεία από διάσημα μοντέλα της BMW, όπως η BMW R 5, εστιάζοντας και πάλι στα βασικά στοιχεία της μοτοσικλέτας: Λιτή εμφάνιση, με τεχνολογία ουσίας και με τον boxer κινητήρα στο επίκεντρο της οδηγικής απόλαυσης.
Μέσα από το πάντρεμα κλασικής σχεδίασης και σύγχρονης, χωρίς περιττά στοιχεία τεχνολογίας, δημιουργείται μια συναρπαστική συνολική φιλοσοφία. Αυτός ο συνδυασμός προσφέρει μια μοναδική συναισθηματική εμπειρία οδήγησης με το μοντέλο να χαρακτηρίζεται από μία έξυπνα στημένη σχεδιαστική γλώσσα με ένα αεροδυναμικά σμιλεμένο πίσω τμήμα.
Η καρδιά της νέας BMW R 18 Roctane είναι ο γνωστός 2-κύλινδρος flat twin κινητήρας, ο αποκαλούμενος “big boxer”. Όχι μόνο λόγω της εντυπωσιακής του εμφάνισης, αλλά και χάρη στις τεχνικές προδιαγραφές του, ο κινητήρας της νέας R 18 Roctane παραπέμπει στους παραδοσιακούς αερόψυκτους boxer κινητήρες. Έχει χωρητικότητα 1.802 κ.εκ. και παράγει ισχύ (91 hp στις 4.750 rpm. Από τις 2.000 έως και τις 4.000 σ.α.λ. αποδίδει ανά πάσα στιγμή περισσότερα από 150 Nm ροπής.
Η ανάρτηση της νέας BMW R 18 Roctane σκόπιμα δεν διαθέτει ηλεκτρονικές επιλογές για τη ρύθμισή της. Αντί αυτών, το τηλεσκοπικό πιρούνι και ένα κεντρικά τοποθετημένο γόνατο ανάρτησης με απόσβεση ανάλογα με τη διαδρομή και ρυθμιζόμενη προφόρτιση ελατηρίου διασφαλίζουν άριστο έλεγχο και οδηγική άνεση.
Το σύστημα πέδησης της νέας BMW R 18 Roctance αποτελείται από δύο δισκόφρενα μπροστά και ένα πίσω, σε συνδυασμό με τετραπίστονες σταθερές δαγκάνες. Η διάσταση της ζάντας μπροστά είναι 3,5 x 21″ ενώ εκείνη του ελαστικού 120/70 B 21, ενώ πίσω είναι 5,5 x 18″ και 180/55 B 18.
Η R 18 Roctane διαθέτει σέλα δύο επιπέδων που στενεύει προς τα πίσω, με ιμάντες για τον συνεπιβάτη, και είναι εξοπλισμένη με running boards σε συνδυασμό με ένα μοχλό αλλαγής ταχυτήτων. Το ψηλό τιμόνι με τη μαύρη επίστρωση εξασφαλίζει μια όρθια και χαλαρή θέση οδήγησης.
Η νέα R 18 Roctane είναι βαμμένη σε μαύρο χρώμα, στάνταρ. Τρία προγράμματα οδήγησης (riding modes) όπως και τα συστήματα ASC και MSR ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό και εξασφαλίζουν υψηλού επιπέδου οδηγική
απόλαυση και ασφάλεια. Προαιρετικά διατίθενται Reverse Assist, Hillstart Control και θερμαινόμενα γκριπ.